google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
عدم شرکت نماینده حکومت طالبان در نشست تهران
وزارت امور خارجه حکومت طالبان اعلام کرده که از آنها در نشست تهران دعوت شده بود؛ اما در آن شرکت نکرده است. به گزارش انصار، ذاکر جلالی رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان امروز شنبه(19 جوزا) در صفحه ایکس خود نوشته که دوستان ایرانی از نشست تهران به نام «گروه تماس منطقه ای» یاد می کنند، نماینده روسیه از این نشست به عنوان «گروه تماس فارمت مسکو» یاد می کند، جانب چین که در شورای امنیت سازمان ملل با «گروه بین المللی تماس» برای افغانستان مخالفت کرده بود نشست تهران را فرصتی برای رایزنی تلقی می نماید، پاکستان آن را «رایزنی منطقه ای» خوانده است. وی نوشته که حکومت طالبان با وجود آنکه دعوت شده بود، اما در نشست تهران شرکت نکرده است. جلالی نوشته که آنها توقع دارند نشست هایی که در مورد افغانستان برگزار می شوند باید به جای شکل دادن مکانیزم های جدید، از طریق مکانیزم های معمول و جا افتاده استفاده صورت گیرد. نشست تهران در مورد افغانستان امروز در تهران برگزار می شود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





