google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
گفتگوی کابلوف و متقی دربارهی نشست آیندهی دوحه در مورد افغانستان
وزارت خارجه ی حکومت طالبان می گوید که ضمیر کابلوف، نماینده ی ویژه روسیه برای افغانستان و امیرخان متقی، سرپرست این وزارت درباره ی نشست آینده ی نمایندگان ویژه ی کشورها در مورد افغانستان به میزبانی سازمان ملل متحد گفتگو کرده اند. به گزارش انصار، حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه ی حکومت طالبان با نشر اعلامیه ای در ایکس گفته است که نماینده ی ویژه روسیه روز (سه شنبه، ۴ ثور) با آقای متقی در کابل دیدار و در مورد نشست آینده ی دوحه گفتگو کرده است. سرپرست وزارت خارجه ی طالبان در این دیدار گفته است که آنان در حال گفتگو با سازمان ملل متحد در مورد نشست آینده ی دوحه هستند و پس از وضاحت کافی در مورد آجندا و ترکیب آن، موقف خود را اعلام می کنند. براساس اعلامیه ی وزارت خارجه ی حکومت طالبان، ضمیر کابلوف در این دیدار گفته است مهم است که سازمان ملل موافقت طالبان را با برگزاری نشست آینده ی دوحه داشته باشد و بدون موافقت حکومت طالبان این نشست ها نتیجه ای ندارد. در اعلامیه ی این وزارت به نقل از نماینده ی ویژه روسیه آمده است: «کشورهای جهان به جای میکانیزم های چندجانبه ی تماس باید روابط خویش با حکومت افغانستان را از طریق میکانیزم های دوجانبه حفظ کنند.» هنوز روشن نیست که سومین نشست نمایندگان ویژه ی کشورها در امور افغانستان در دوحه به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد چه زمانی برگزار می شود. پس از دومین نشست نمایندگان ویژه ی کشورها در امور افغانستان در ماه حوت سال پیش در دوحه، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که این نشست ها ادامه خواهد یافت. حکومت طالبان در این نشست شرکت نکرد و دلیل آن را عدم پذیرش خواست های شان از سوی سازمان ملل متحد اعلام کردند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





