google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
بعد از دیدار با وست؛ جی پی سینگ از سفارت افغانستان در دهلینو بازدید کرد
مسئول امور پاکستان، افغانستان و ایران وزارت خارجه هند از سفارت افغانستان در دهلی نو بازدید کرد. به گزارش انصار، «جی پی سینگ» مسئول امور پاکستان، افغانستان و ایران در وزارت خارجه هند از سفارت افغانستان در دهلی نو بازدید کرد. این بازدید پس از آن انجام شده است که فعالیت سفارت افغانستان در دهلی نو در اکتوبر سال گذشته به طور موقت متوقف شده بود. «ذکیه وردک» سرکنسول افغانستان در ممبئی در صفحه «ایکس» خود نوشت در این دیدار دو طرف درباره صندوق افغانستان و هند گفتگو کردند و این دیدار را مفید خواند. وی افزود دیپلومات ارشد هندی در این دیدار بر حمایت دیرینه دهلی نو از افغانستان تأکید نمود و از فعالیت سفارت ابراز خرسندی کرد. بازدید جی پی سینگ از سفارت افغانستان در دهلی نو چند روز پس از دیدار او با «توماس وست» نماینده ویژه امریکا برای افغانستان انجام شده است. سفیر دولت غنی در هند سوم ماه قوس در بیانیه ای اعلام کرد سفارت افغانستان در دهلی نو به دلیل فشارهای هند و طالبان برای واگذاری این سفارتخانه به حکومت طالبان، مسدود شده است. یک روز پس از آن، زکیه وردک و سیدمحمد ابراهیم خیل، سرکنسول های افغانستان در ممبئی و حیدرآباد هند، چهارم قوس به سفارت افغانستان رفتند و اعلام کردند که مسئولیت این سفارت را به عهده گرفته اند. به گفته مقامات وزارت خارجه طالبان، در پی این تغییرات، سفارت افغانستان در دهلی در کنترول آنها قرار گرفته است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





