google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
امریکا در افغانستان شکست خورده و اکنون اهرم فشار برای ایجاد دولت فراگیر ندارد
کارشناس ارشد گروه بین المللی بحران اظهار داشت امریکا و متحدانش در افغانستان شکست خوردند و واشنگتن اکنون فشار و اهرمی برای ایجاد دولت فراگیر ندارد. به گزارش انصار، «گرام اسمیت» کارشناس ارشد گروه بین المللی بحران اظهار داشت کاخ سفید برای مجبور کردن طالبان جهت ایجاد دولت فراگیر اهرم فشاری ندارد. اسمیت در توئیتی نوشت: امریکا و متحدانش در جنگ افغانستان شکست خوردند و اکنون اهرمی برای شکل دادن و ایجاد یک دولت جدید «فراگیر» در افغانستان ندارند. اسمیت پیش از این نیز با اذعان به اینکه امریکا و طالبان در ارتباط با مسائل افغانستان برای اعتماد به یکدیگر با مشکلات اساسی مواجه اند، گفته بود: بی اعتمادی طالبان و امریکا در ارتباط با چگونگی تعریف قربانی است. «رونالد نیومن» سفیر سابق امریکا در افغانستان چندی قبل اظهار داشت افغانستان از رادار سیاست خارجی امریکا محو شده و واشنگتن سیاست فعالی در قبال افغانستان ندارد؛ بنابراین مخالفان طالبان نباید روی کمک های امریکا حساب کنند. وی با اظهار اینکه اختلاف نظرها بین جمهوریخواهان و دموکرات ها منجر به تغییر سیاست امریکا در مورد افغانستان نخواهد شد، گفته بود: صادقانه بگویم آنها گزینه های خوبی هم در مقابل ندارند. چون گروه های مختلف اپوزیسیون، مثل جبهه مقاومت ملی، خیلی قوی به نظر نمی رسند و نتوانسته اند یک تهدید نظامی جدی برای طالبان شوند. نیومن تاکید کرده بود امریکا با خروج نیروهایش از افغانستان وارد یک بن بست شده و ابزار فشار لازم بر طالبان را از دست داده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





