google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
اعلام آمادگی جاپان برای غنیسازی موزیم ملی افغانستان اعلام آمادگی کرد
وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت طالبان از دیدار عتیق الله عزیزی، معین این وزرات با تاکایوشی کورومایا، سفیر جاپان در کابل خبر داده و گفته که این کشور برای غنی سازی موزیم ملی افغانستان با افغانستان همکاری می کند. به گزارش انصار، این وزارت در خبرنامه ای به نقل از عتیق الله عزیزی نوشته است که در موزیم ملی آثار تاریخی از دوره های مختلف موجود است، اما امکانات کافی برای حفظ و نگهداری آن ها وجود ندارد. او در دیدارش با سفیر جاپان در کابل این اظهارات را مطرح کرده و از سفیر جاپان خواسته که در قسمت غنی سازی موزیم ملی افغانستان و ساخت یک ساختمان جدید در کشور همکاری کنند. صبغت الله عابد، رئیس موزیم ملی افغانستان هم که در این دیدار حضور داشته، همکاری و کمک جاپان را برای تجهیز موزیم ملی ضروری عنوان کرده است. خبرنامه به نقل از سفیر جاپان در این دیدار افزوده است که جاپان برای نگهداری آثار تاریخی افغانستان عملا فعالیت خود را آغاز کرده و در آینده نزدیک متخصصان و باستان شناسان این کشور سفری به افغانستان خواهند داشت. تعمیر کنونی موزیم ملی افغانستان در کابل دو طبقه دارد و تا سال ۱۹۹۲ نزدیک به صدهزار آثار باستانی از ادوار مختلف را در خود جای داده بود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





