google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پذیرفتن جنایات سربازان بریتانیایی در افغانستان ازسوی وزیر کابینه این کشور
جانی مرسر یکی از وزیران کابینه دولت بریتانیا پذیرفته است که سربازان ویژه کشورش در افغانستان جنایت جنگی انجام داده اند. به گزارش انصار، آقای مرسر در نشست تحقیق مستقل درباره افغانستان در دادگاه بریتانیا گفته است که اتهام های وارده بر سربازان بریتانیایی درباره انجام جنایت های جنگی در افغانستان، نیازمند زمان و یک تحقیق مستقل است. جانی مرسر در این باره گفته است: «من در سال ۲۰۱۰ میلادی افغانستان را ترک کردم. من خواستار یک تحقیق جدی درباره ارتکاب جنایت جنگی از سوی سربازان ما در طول دوره خدمت آنان در افغانستان هستم. این یک بحث بزرگ بوده و نیاز است تا شرکای ما در این زمینه با ما همکاری کنند.» این وزیر کابینه بریتانیا با آن که منابعی را برای تحقیق در زمینه جنایت جنگی سربازان بریتانیایی در افغانستان معرفی نکرده؛ اما افزوده است که امکان تحقیق در این زمینه وجود دارد. او افزوده: «تحقیق در زمینه ارتکاب جنایت های جنگی سربازان ما در دادگاه، نگرانی هایی را ایجاد کرده است. نمی توانم منابع را برای این تحقیق در زمینه این جنایت ها معرفی کنم؛ اما امکان تحقیق در زمینه این اتهام ها وجود دارد. من تمام تلاش های خود را برای تحقیق در این زمینه انجام دادم اما این تحقیق نیاز به زمان دارد.» در سوی دیگر آگاهان روابط بین الملل به این باورند که دادگاهی شدن و پرداخت غرامت می تواند عدالت را برای خانواده های قربانیان جنایت های جنگی سربازان بریتانیایی در افغانستان برقرار کند. پیش از این روزنامه گاردین در گزارشی در باره جنایت های جنگی سربازان بریتانیایی در افغانستان گفته بود که دست کم ۸۰ شهروند افغانستان هنگام ماموریت نیروهای ویژه بریتانیا در میان سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ در هلمند کشته شده اند و تنها یک سرباز بریتانیایی در جریان حضور شش ماهه خود در هلمند، ۳۵ شهروند افغانستان را کشته است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





