google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تلاش هند برای اتصال به آسیای مرکزی از چابهار و افغانستان
معاون مشاور امنیت ملی هند در نشست بیشکک از کشورهای آسیای مرکزی خواسته است تا از مسیرهای چابهار و افغانستان با این کشور تجارت کنند. به گزارش انصار، «ویکرم میسری» معاون مشاور امنیت ملی هند در نشست بیشکک که برای افغانستان برگزار شد با نمایندگان ایران، روسیه، قرغزستان و ترکمنستان دیدار و گفتگو کرده است. به گزارش رسانه ها، معاون مشاور امنیت ملی هند در این دیدارها گفته بود این کشور به دنبال افزایش تجارت با کشورهای آسیای مرکزی است. هند با جمعیت زیاد یکی از بزرگترین اقتصادها در جهان است و برای دسترسی به بازارهای جدید از جمله آسیای مرکزی تلاش می کند تا از چین جلو بیفتد. بنابراین بندر چابهار و افغانستان نزدیک ترین مسیر برای دستیابی به این هدف است. کشورهای آسیای مرکزی برخی از کالاهای خود را با عبور از خاک افغانستان به پاکستان و سپس به هند انتقال می دهند اما دولت اسلام آباد در مواردی این روند تجاری را با مشکل مواجه کرده است. به گزارش ایندیپندنت، پاکستان و هند رقابت دیرینه ای دارند و این رقابت ها بر بسیاری از مسائل تاثیر می گذارد. پاکستان حضور هند در افغانستان را تهدیدی برای منافع سیاسی، اقتصادی، و امنیتی اش تلقی می کند و به هر وسیله ممکن می خواهد که حضور هند را در افغانستان کاهش دهد. ویکرم میسری معاون مشاور امنیت ملی هند در نشست بیشکک همچنین گفته بود کشورش در حال حاضر حدود 500 پروژه در 34 ولایت افغانستان در بخش های برق، تامین آب، راه ها و جاده ها، مراقبت های صحی و درمانی، آموزش، و زراعت در دست اجرا دارد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





