google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
بازگشایی سفارت امریکا در کابل به حکومت طالبان مشروعیت میدهد
معاون سابق سفارت امریکا در کابل می گوید که بازگشایی سفارت آن کشور در کابل به حکومت طالبان مشروعیت خواهد داد. به گزارش انصار، انی فورژایمر، معاون سفیر سابق امریکا در کابل و اشرف حیدری، سفیر افغانستان در سریلانکا، در مقاله ای مشترک نوشته اند که بازگشت احتمالی دیپلومات ها به سفارت امریکا در کابل به حکومت طالبان مشروعیت خواهد داد. در این مقاله که در روزنامه امریکایی «د هیل» منتشر شده، آمده است که داشتن سفارت در کشوری که حکومت آن دشمن است، یک اقدام بی طرفانه پنداشته می شود، اما ارسال دیپلومات ها به افغانستان بدون کسب امتیاز از طالبان بی طرفانه نخواهد بود. خانم فورژایمر و آقای حیدری بیان کرده اند که دیپلومات های امریکایی با نظرداشت تهدید های امنیتی به نگهبانان حکومت طالبان در محوطه سفارت و هنگام سفر نیاز خواهند داشت. به گفته آنان، بازگشایی سفارت امریکا در کابل سبب خواهد شد تا کشورهای دیگر نیز اقدام مشابه را انجام دهند. در مقاله آنان آمده است که بسیاری از چیزها پس از توافق نامه دوحه از دست رفته اند و تنها اهرم فشار جامعه جهانی بر طالبان مسئله به رسمیت شناسی و پول است. پیشتر برخی رسانه های امریکایی گزارش داده بود که ایالات متحده در حال بررسی امکان بازگشایی قونسلگری خود در افغانستان است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





