google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
گفتگوی نمایندهی سازمان همکاریهای اسلامی با وزیر خارجهی تاجکستان در مورد افغانستان
سازمان همکاری های اسلامی اعلام کرده است که طارق علی بخیت، نماینده ی ویژه دبیرکل این سازمان برای افغانستان با سراج الدین مهر الدین، وزیر خارجه ی تاجکستان دیدار و در مورد حمایت از افغا نستان گفتگو کرده است. به گزارش انصار، در اعلامیه ی که سازمان همکاری های اسلامی نشر کرده، آمده است که این دیدار پس از پیام کتبی دبیرکل این سازمان به وزیر خارجه ی تاجکستان انجام شده است. براساس اعلامیه ی سازمان همکاری های اسلامی، این دیدار در شهر دوشنبه تاجکستان انجام شده است. در این اعلامیه آمده است که دو طرف در مورد تلاش ها برای حمایت از مردم افغانستان در چارچوب قطعنامه های شورای وزیران خارجه ی سازمان همکاری های اسلامی گفتگو کردند. سازمان همکاری های اسلامی جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده است. تاجکستان از زمان تسلط دوباره ی طالبان بر افغانستان، میزبان شماری از چهره های برجسته ی مخالف آنها، از جمله احمد مسعود و امرالله صالح است. مقام های تاجکستان همچنین بارها نگرانی خود را از نفوذ تروریستان از افغانستان تحت کنترول طالبان و قاچاق مواد مخدر به آن کشور ابراز کرده اند. تاجکستان از جمله معدود کشورهای منطقه است که سفارت افغانستان را هنوز تحت کنترول دیپلومات های معرفی شده توسط حکومت پیشین نگه داشته و از واگذاری آن به طالبان خودداری کرده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





