google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
حفر 3600 چاه عمیق برای تقویت آبهای زیرزمینی
سخنگوی وزارت انرژی و آب حکومت طالبان از حفر بیش از ۳۶۰۰ چاه آب برای تقویت آب های زیر زمینی در کشور خبر داد. به گزارش انصار، مطیع الله عابد سخنگوی این وزارت می گوید که تلاش می شود تا از راه های مختلف سطح آب های زیر زمینی را در کشور افزایش دهند. آقا عابد افزود: «ما در سال روان ۱۴۰۲ خورشیدی تا اکنون برای تقویت آب های زیرزمینی، تقریبا ۳۶۰۰ چاه عمیق حفر کردیم. هم چنان برای تقویت آب های زیر زمینی، در کشور پروژه های دیگر نیز زیر کار اند؛ اما در سال روان خورشیدی ۱۴۰ بند ذخیروی کوچک به ارزش ۴۲۰ میلیون افغانی در نظر گرفته شده.» هم زمان، برخی از آگاه هان می گویند برای تقویت آب های زیرزمینی، حفر کردن چاه ها و تطبیق پروژه ها در این عرصه موثر است. نجیب الله سدید کارشناس آب گفت: «برای تقویت آب های زیرزمینی، حفر کردن چاه ها و ساختن بندهای کوچک مهم است. در این عرصه باید فلترهای آب در نظر گرفته شود. بناء، بدون فلتر آب های زیرزمینی بی کیفیت خواهد شد.» نجیب آقا فهیم کارشناس دیگر آب گفت: «ما برای تقویت آب های زیرزمینی، می توانیم که به حفر کردن چاه ها آب های باران و برف را ذخیره و جذب کنیم و این برای تقویت آب های زیر زمینی، موثر است.» این درحالی ست که با کاهش آب های زیرزمینی در ولایت های مختلف برخی از دهاقین در کشور شکایت دارند، که در نبود آب نمی توانند به فعالیت های زراعتی شان ادامه دهند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





