google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
در صورت عدم توافق، برای همیشه گذرگاههای مرزی با پاکستان را خواهیم بست
پس از مذاکرات بی نتیجه طالبان و پاکستان، حکومت طالبان هشدار داد برای همیشه گذرگاه های مرزی با این کشور را خواهد بست. به گزارش انصار، درحالی که مذاکرات مقامات طالبان با پاکستان برای بازگشایی گذرگاه مرزی «تورخم» بی نتیجه مانده است، افغانستان نسبت به بسته شدن همیشگی برخی گذرگاه های مرزی دو کشور هشدار داد. روزنامه «داون نیوز» نیز روز گذشته اظهارداشت نشستی با هدف پیدا کردن راه حل برای بازگشایی گذرگاه مرزی تورخم روز (سه شنبه، 26 جدی) میان طالبان و مقامات پاکستانی برگزار شد. براساس این گزارش، طالبان به مقامات پاکستانی هشدار داده است در صورت دست نیافتن به یک توافق دوجانبه، مرزهای «تورخم» و «خرلاچی» با پاکستان را برای همیشه خواهند بست. این منابع گفته اند که اگر مقامات پاکستانی با طالبان به توافق نرسند، حکومت کابل از ادامه گفتگوها با اسلام آباد نیز خودداری خواهند کرد. حکومت طالبان همچنین در گفتگو با مقامات امنیتی پاکستان تاکید کردند محدودیت های جدید برای آنها پذیرفتنی نیست زیرا هیچ گونه اطلاع رسمی قبلی از اجرای سیاست ویزا به طالبان داده نشده است. گفته می شود حکومت طالبان از مقامات مرزی پاکستان خواسته اند تا اجازه دهند تمامی وسایط باربری افغانستان که در خاک پاکستان گیر افتاده اند، به این کشور بازگردند و پس از آن با ایجاد دیوار سیمانی در دروازه اصلی، مرز را برای همیشه ببندند. براساس سیاست جدیدی مقامات پاکستانی، عبور از مرز تورخم تنها با ویزا و پاسپورت امکان پذیر است و رانند گانی که ویزا و پاسپورت ندارند، نمی توانند از این گذرگاه عبور کنند. در واکنش به این اقدام پاکستان، طالبان نیز به وسایط باربری پاکستان اجازه ورود به افغانستان را نداده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





