google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
برخورد جدی حکومت طالبان با زارعین کشت خشخاش
همزمان با آغاز فصل کشت خشخاش در افغانستان، حکومت طالبان برای حفظ دستاوردهای خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر نظارت های شدید و اقدامات قهری اتخاذ کرده است. به گزارش انصار، همزمان با آغاز فصل تازه کشت خشخاش در مناطق گرمسیر افغانستان، حکومت طالبان نظارت شدید و سلسله بازداشت دهاقین و زمیندارانی که برای کشت اقدام کرده بودند را آغاز کردند. مسوولان محلی طالبان در شرق افغانستان می گویندکه آنان قبلاً در رابطه به منع کشت خشخاش به دهاقین اطلاع داده بودند و کسانی که این ممنوعیت را نادیده می گیرند، بازداشت و زندانی می شوند. «عبدالبصیر زابلی» سخنگوی قوماندان امنیت پولیس «ننگرهار» می گوید، افراد دستگیر شده با سرپیچی از حکم ممنوعیت، خشخاش کشت کرده بودند. وی دراین باره گفت: مسئولان مبارزه با مواد مخدر قوماندانی امنیت والسوالی «غنی خیل» ولایت ننگرهار 10 نفر را دستگیر کردند که خشخاش کشت کرده بودند، از سوی دیگر مسئولان والسوالی «پچیراگرام» نیز شش نفر را دستگیر کرده اند که هر کدام جداگانه در زمین های خود خشخاش کشت کرده بودند. زابلی افزود که محصولات خشخاش متخلفین تخریب شده و این افراد به دلیل سرپیچی از فرمان ممنوعیت کشت خشخاش زندانی خواهند شد. پیش از این نیز دادگاه عالی طالبان در ماه میزان مکتوب جدیدی را درباره مجازات افرادی منتشر کرده که خشخاش کشت می کنند. بر اساس این مکتوب، هرگاه فردی به اتهام کشت کمتر از نیم جریب زمین خشخاش و یا بنگ دستگیر شود به شش ماه، نیم جریب 9 ماه و هرگاه فردی به اتهام کشت یک جریب و یا بیشتر از آن خشخاش یا بنگ دستگیر شود، به یک سال حبس محکوم می شود. مکتوب تأکید می کند این حکم توسط تمامی محاکم حکومت طالبان قابل اجرا است و شامل دهاقین، زمین دار و شریک کشت می شود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





