google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
وزارت تجارت حکومت طالبان از افزایش دو درصدی صادرات کشور در سال 2023 خبرداد
وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده است که باوجود ترمیم شاهراه سالنگ، کاهش صادرات زغال سنگ و مشکلات کشورهای همسایه، صادرات افغانستان در سال 2023 میلادی دو درصد افزایش یافته است. به گزارش انصار، این وزارت می گوید که افغانستان در این سال به ارزش 1.9 میلیارد دالر صادرات داشته که 41 میلیون دالر بیشتر از گذشته می باشد. وزارت صنعت و تجارت، در شبکه ایکس نوشته است که صادرات محصولات زراعتی افغانستان مانند پنبه، انجنیر خشک و سیب به کشورهای دیگر افزایش داشته است. بر اساس معلومات این وزارت، سال گذشته صادرات افغانستان به پاکستان، ازبکستان و تاجکستان کاهش یافت، اما صادرات به کشورهای هند، چین و قزاقستان افزایش یافت. این در حالی است که در جریان این سال، دروازه های سرحدی میان افغانستان و پاکستان که راه های مهم برای صادرات کشور به حساب می آید، چندین بار مسدود شد. با این حال، انتقالات اموال تاجران افغان از طریق خط آهن، به گونه ی عادی ادامه داشت.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





