google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمیدهیم
طالبان در بیانیه ای به مناسبت سالروز حمله شوروی به افغانستان گفت کابل اجازه دخالت هیچ کشوری را در امور داخلی خود نمی دهد. به گزارش انصار، طالبان در بیانیه ای به مناسبت چهل و چهارمین سالروز حمله شوروی به افغانستان نوشت» ملت مسلمان و مستقل افغانستان، اشغال و تجاوز هیچ اشغالگری را تحمل نمی کند، به همین سبب در برابر شوروی متجاوز، جهاد بزرگ و سراسری را آغاز کردند. بیانیه می افزاید: افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی کند و به کسی هم اجازه نمی دهد حقوق حقه ما را زیر پا نماید و در امور داخلی مداخله کند. افغان ها به عنوان ملتی مسلمان می خواهند در چارچوب اصول اسلامی با جامعه بین المللی روابط حسنه و قوی داشته باشند که در آن احتمال ضرر به هیچ کسی وجود نداشته باشد. طالبان در ادامه از دیگر کشورها خواست تا وظیفه خویش را در راستای ایجاد و تأمین روابط بهتر و قوی در مطابقت با اصول اسلامی ادا نماید تا گام های بلند در جهت امنیت و رفاه در منطقه و جهان برداشته شود و نابسامانی، ویرانی و بی باوری ناشی از جنگ های گذشته از میان برداشته شود. 44 سال پیش در 6 جدی سال 1358 هجری شمسی ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی به بهانه تقویت ارتش دولت وقت کابل با لشکرکشی به افغانستان خاک این کشور را اشغال کرد. تجاوز شوروی سابق به افغانستان 9 سال تمام ادامه یافت و نیروهای ارتش سرخ شوروی با صدها جنگنده و تانک های زرهی به کشتار مردم بی دفاع افغانستان پرداختند که به کشته شدن بیش از یک میلیون و مهاجرت پنج میلیون افغان و نقص عضو هزاران نفر انجامید.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





