google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
حکومت طالبان باز هم در گرفتن کرسی نماینده افغانستان در سازمان ملل ناکام شد
مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر تصمیم گرفت تا کرسی نمایندگی دائم افغانستان در این سازمان را در اختیار حکومت طالبان قرار ندهد. به گزارش انصار، کمیته اعتبارنامه های سازمان ملل با صدور قطعنامه ای که در نشست مجمع عمومی این سازمان تصویب شد، کرسی افغانستان را به طالبان واگذار نکرد. سازمان ملل خاطرنشان کرد کمیته اعتبارنامه های این سازمان دو درخواست مختلف درباره ریاست نمایندگی دائم افغانستان را از سوی «نصیر احمد فایق» سرپرست نمایندگی دائم افغانستان در سازمان ملل و در ماه سپتمبر از سوی وزارت خارجه حکومت طالبان دریافت کرد. در تصمیم گیری نهایی مجمع عمومی سازمان ملل آمده است: «ریاست مجمع پیشنهاد کرده است که کمیتۀ اعتبارنامه ها، ارزیابی خود را در مورد اعتبارنامه های میانمار و افغانستان برای آینده به تعویق بیاندازد». از زمان روی کار آمدن طالبان در اگست 2021 میلادی در افغانستان، این سومین بار است که مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم گیری برای دادن کرسی افغانستان به حکومت کابل را به تعویق می اندازد. پیش از این حکومت طالبان بارها تاکید کرده بود سازمان ملل در واگذاری کرسی افغانستان عملکرد بی طرفانه نداشته است و این جفا در حق مردم این کشور است. با این حال، نصیراحمد فایق طی بیش از دو سال گذشته به نمایندگی از افغانستان در نشست های سازمان ملل حضور دارد. وی در پی این تصمیم سازمان ملل اظهارداشت تا زمانی که طالبان به خواست های مردم افغانستان و جامعه بین المللی در راستای احترام و رعایت حقوق تمام شهروندان این کشور به ویژه زنان و دختران و ایجاد حکومت فراگیر مبتنی بر اراده مردم و حاکمیت قانون تمکین نکنند، به رسمیت شناخته نخواهند شد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





