google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
حکومت طالبان بر روی دریای «کنر» سد احداث میکند
وزارت انرژی و آب حکومت طالبان احتمالا در مسیر مقابله با سیاست های اسلام آباد در آینده ای نزدیک روی رودخانه کنر سد احداث می کند. به گزارش انصار، «مطیع الله عابد» سخنگوی وزارت انرژی و آب حکومت طالبان گفت به زودی سدی بر روی رودخانه کنر در شمال شرق افغانستان احداث خواهد شد که توان تولید برق خواهد داشت. وی افزود: در صورت احداث سد، 45 میگاوات تولید برق خواهیم داشت و 34 هزار هکتار زمین زراعتی نیز آبیاری خواهد شد. عابد اظهارداشت: پروژه سد «گمبیری» قرار است توسط بخش خصوصی روی رودخانه کنر احداث شود. ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان نیز پیش از این گفته بود آب های افغانستان را مدیریت خواهیم کرد. برخی از کارشناسان افغان نیز به رسانه ها گفته اند سد کنر هم مانند «قوش تپه» سیاسی و اقتصادی است و ابزاری برای مذاکرات در منطقه نیز محسوب می شود. پیش از این نیز ترکمنستان آمادگی این کشور را برای اجرای پروژهای «تاپ» و سایر پروژه های برق رسانی در افغانستان اعلام کرده بود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





