google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
اختصاص 200 هزار نمره زمین برای برگشتکنندگان
عطاالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت طالبان می گوید که برای «برگشت کنندگان» ۲۰۰ هزار نمره زمین اختصاص داده شده است. به گزارش انصار، او که رییس کمیته «انتقال ملکیت و اجاره دهی زمین» کمیسیون طالبان برای رسیدگی به مشکلات برگشت کنندگان است، می گوید کسانی مستحق زمین هستند که «در افغانستان زمین ندارند». به گفته ی عمری، برای این افراد با توجه به نفوس خانواده اش زمین برای سکونت توزیع می شود. او در ویدیویی که خبرگزاری حکومتی باختر نشر کرده، می گوید که برای خانواده ی مستحق که جمعیت اش ۱۰ نفر است، ۱۰ بسوه و برای خانواده هایی که جمعیت شان بیشتر است، ۱۵ بسوه زمین توزیع می شود. عمری می گوید برای کسانی که زمین برای سکونت توزیع می شود، سند مالکیت نیز صادر می شود. او اضافه می کند که برای برگشت کنندگانی که زمین برای سکونت دارند، زمینه ی اشتغال زایی ندارند، زمین زراعتی در اختیارشان قرار می گیرند. به گفته ی عمری، درباره ی توزیع این زمین ها طرزالعمل ترتیب شده و نظر به درخواست متقاضی، زمین زراعتی برای مدتی در اختیارش قرار می گیرد. اخیرا پاکستان اقدام به اخراج گروهی مهاجران افغانستان کرده است. تا اکنون صدها نفر مجبور شده از پاکستان به افغانستان برگردند. روند اخراج مهاجران بدون اسناد از ایران نیز ادامه دارد. طالبان برای رسیدگی به مشکلات این مهاجران یک کمیسیون عالی ایجاد کرده اند. این گروه می گوید که مهاجران تازه برگشته را به مناطق اصلی شان جابه جا می کنند. همزمان ادعا می شود که طالبان مهاجران اخراج شده را در مناطق مشخص، از جمله شمال افغانستان جابه جا می کنند. طی ماه های اخیر گزارش های متعدد از منازعه بر سر زمین میان ساکنان بومی و کوچی هایی که گفته می شود، تازه از پاکستان برگشته اند، منتشر شده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





