google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
اضافه شدن نام دو مقام طالبان در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری امریکا
وزارت خزانه داری امریکا نام دو مقام طالبان را به خاطر نقض حقوق زنان و دختران افغانستان در فهرست تحریم های خود اضافه کرده است. شماری از رهبران طالبان در فهرست تحریم های امریکا و شورای امنیت سازمان ملل هستند. به گزارش انصار به نقل از بی بی سی ، نام دو مقام طالبان، فرید الدین محمود، رئيس اکادمی علوم و خالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر در فهرست تازه به خاطر «نقض جدی حقوق بشر در سرکوب زنان و دختران، از اعمال محدودیت دسترسی به تحصیلات متوسطه صرفا به خاطر جنسیت شان» اضافه شده است. در بیانیه وزارت خزانه داری امریکا آمده است که پیشاپیش به مناسبت هفتادپنجمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در ۱۰ دسمبر، نام های ۲۰ نفر از ۹ کشور را برای «پاسخگو کردن ناقضان حقوق بشر» در فهرست تحریم های خود اضافه کرده است. این وزارت گفته است که فرید الدین محمود یکی از اعضای کابینه طالبان است که تصمیم گرفت مراکز آموزشی و مکاتب را پس از صنف ششم به روی زنان و دختران ببندد. او به عنوان رئیس آکادمی علوم افغانستان کار می کند و حامی ممنوعیت تحصیل دختران و زنان است. خالد حنفی، وزیر «وزارت امر به معروف و نهی از منکر» طالبان است و افراد این وزارت «در نقض جدی حقوق بشر شرکت داشته اند. اعضای وزارت امر به معروف به مردم معترض به محدودیت ها بر فعالیت زنان، از جمله دسترسی به آموزش، حمله کرده اند.» در بیانیه از جانت ال. یلن، وزیر داخله امریکا نقل شده است که «حمایت و دفاع از حقوق بشر تعهدی مقدس است.» طالبان پس از بازگشت به قدرت در سال ۲۰۲۱، در اولین ترم خزانی آغاز مکاتب، تنها به مکاتب ابتدایی دخترانه تا صنف ششم اجازه بازگشایی دادند و مکاتب دخترانه متوسطه را در بیشتر ولایت های کشور بستند. روندی که تاکنون همچنان ادامه دارد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





