google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
افزایش استخراج نفت از چاههای نفتی قشقری
مقام های محلی حکومت طالبان در ولایت سرپل می گویند که میزان استخراج نفت از چاه های مربوط به حوزه نفتی قشقری به ۹۰۰ تُن در روز افزایش یافته است. به گزارش انصار، محمدیعقوب عبدالرحمان اکه، والی حکومت طالبان در سرپل به روز سه شنبه حین بازدید از ساحه نفتی قشقری گفته که میزان استخراج نفت از چاه های نفتی قشقری از ۶۵۰ تُن در روز به ۹۰۰ تُن افزایش یافته است. او افزوده که عواید روزانه ی استخراج نفت از این ساحه نیز به ۶۰۰ هزار دالر می رسد که بخشی از عواید آن صرف پروژه های انکشافی، از جمله ساخت بند آب دره سلطان ابراهیم می شود. به گفته این مقام حکومت طالبان در حال حاضر از ۱۵ چاه نفتی استخراج جریان دارد و در آینده به تعداد چاه ها افزوده می شود. در همین حال مسوولان محلی حکومت طالبان در ولایت پنجشیر اعلام کرده اند که برای ششمین بار زمرد پنجشیر از طریق مزایده به قیمت ۱۹۸ هزار و ۴۰۰ دالر به فروش رسیده است. دفتر مطبوعاتی والی حکومت طالبان در پنجشیر روزچهارشنبه، با نشر خبرنامه ی گفته که فروش این محصول با حضور محمد آغا حکیم، والی پنجشیر، هیأت کمیته نظارت از معادن پنجشیر و شماری از تاجران برگزار شده است. در خبرنامه به نقل از محمد قاسم امیری، رییس معادن و پطرولیم پنجشیر آمده که به مقدار۳ هزارو ۶۴۰ قیراط زمرد به قیمت ۱۹۸ هزار و ۴۰۰ دالر به فروش رسیده است. پیش از این نیز یک مجموعه زمرد پنجشیر به وزن دو هزار و ۵۹ قیراط به ارزش۱۱۷ هزار و ۷۰۰ دالر از طریق مزایده به فروش رسیده بود. مسوولان حکومت طالبان در ولایت پنجشیر افزوده که از فروش زمرد پنجشیر بیش از یازده میلیون افغانی عاید به خزانه حکومت سرپرست اضافه شده است. آنان همچنان از کشف ۴۰ معدن جدید زمرد در ولسوالی پرنیان این ولایت خبر داده بوده اند. بر اساس آمار ها ۷۵۰ معدن زمرد در پنجشیر به ثبت رسیده و از این میان ۵۰۰ معدن فعال است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





