google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
میزان خشونتهای آنلاین علیه زنان فعال افغان سه برابر شده است
یک نهاد تحقیقاتی در بریتانیا که در زمینه موضوعات مرتبط به افغانستان فعالیت می کند در گزارشی گفته است که تبعیض و نفرت پراکنی آنلاین علیه زنان فعال افغان، به ویژه فعالان سیاسی، ظرف دو سال حاکمیت طالبان در این کشور حدود «سه برابر» افزایش یافته است. در گزارش انصار به نقل از «افغان ویتنس» آمده است که در یک بررسی میان سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی دریافته است که پیام های منتشرشده در شبکه های اجتماعی علیه زنان فعال افغانستان با «محتوا های نفرت انگیز جنیستی با نام های مستعار بوده است. تحقیقات نشان می دهد که نفرت پراکنی آنلاین علیه این زنان افزایش ۲۱۷ درصدی داشته است». به گفته این نهاد، بیش از ۶۰ درصد از محتواها در این زمینه در سال ۲۰۲۲ «حاوی عبارات جنسیتی» است که برای هدف قرار دادن زنان افغان استفاده شده است. همچنین «محتواهای مستهجن، عکس های غیراخلاقی جنسی، تهدید به تجاوز جنسی و مرگ» هم در این پیام ها بوده است. محققان این نهاد شاهد این بوده اند که چگونه زنان به طور مکرر مورد هدف روایات «فحشا و هرزگی» قرار می گیرند، و همچنین متهم به «عوامل غرب» یا متهم به «جعل ادعاهای پناهندگی در خارج از کشور می شوند.» یکی از مصاحبه شوندگان به افغان ویتنس گفته است: «سوءاستفاده آنلاین روایت ها و ذهنیت های نادرستی را درباره زنان فعال سیاسی ایجاد می کند.اگر شما یک زن فعال هستید و در رسانه های اجتماعی حضور دارید، به عنوان یک فاحشه دیده می شوید.» بعضی از زنان ادعا کرده اند که حاکمیت طالبان «با استخدام عواملی» تلاش کرده است تا زنان فعال سیاسی را که وضعیت زنان در افغانستان تحت حاکمیت طالبان را مورد انتقاد قرار می دهند، به منظور «ساکت کردن» هدف قرار دهد. حکومت طالبان تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





