google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
سفر عبدالباری عمر رییس اداره ملی دوا و غذا به آلمان قانونی بود
پس از واکنش برانگیز شدن سفر عبدالباری عمر، سرپرست اداره ملی دوا و غذا به آلمان و سخنرانی اش در میان مهاجران افغان در این کشور، اکنون حکومت طالبان می گوید که آقای عمر بنابر یک دعوت رسمی به هالند رفته بود. به گزارش انصار، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان می افزاید که سرپرست اداره ملی دوا و غذا با داشتن ویزه ی هالند توانسته است که به آلمان و چندین کشور اروپایی دیگر نیز سفر کند. آقای مجاهد در این باره گفت: «این که در آلمان بعضی از موضوعات از طرف احزاب مختلف شاید زیر اعتراض آمده باشد، مربوط به افراد شان است ولی در عموم این سفر هم قانونی بوده و هدف هم قانونی داشت و کدام گپی نشده که تخطی شمرده شود.» این در حالی ست که وزارت خارجه آلمان با ابراز بی خبری از سفر سرپرست اداره ملی دوا و غذا به شهر کلن، می گوید تا زمانی که مقام های حکومت سرپرست افغانستان حقوق بشر، به ویژه حقوق زنان و دختران را رعایت نکنند، با آنان روابط شانرا عادی نخواهند ساخت. وزارت خارجه آلمان در صفحه اکس نوشته است: «ما حضور عبدالباری عمر، نماینده طالبان در کلن را به شدت محکوم می کنیم. هیچ ویزا توسط یکی از دفاتر ویزای ما برای اطلاعات شخصی ما صادر نشده است. ما در حال بررسی اقدامات بیش تر با همکاری نزدیک با مقامات داخلی و شرکا هستیم. سفر به ما اعلام نشده بود. ما طالبان را به رسمیت نمی شناسیم. تا زمانی که طالبان در افغانستان آشکارا حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران را زیرپا بگذارند، هیچ گونه عادی سازی با رژیم طالبان وجود نخواهد داشت.» عبدالباری عمر، سرپرست اداره ملی دوا و غذا در پانزدهم ماه جاری خورشیدی در یک سفر رسمی از بهر شرکت در دومین نشت انجمن جهانی تولیدات محلی به کشور هالند دعوت شده بود و پس از آن او به کشورهای بلژیک، سلواکی و آلمان نیز سفر نموده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





