google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ایران و روسیه در خصوص بریکس گفتگو کردند
اولین دور گفتگوهای دو جانبه معاونین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه صبح امروز به میزبانی مهدی صفری، معاون دیپلوماسی اقتصادی وزیر خارجه ایران برگزار شد. به گزارش انصار، طی این مذاکرات سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه این کشور در امور بریکس پس از تبریک عضویت ایران در این گروه، به آغاز ریاست دوره ای روسیه از ابتدای جنوری ۲۰۲۴ اشاره نمود و اولو یت های روسیه در خصوص بریکس را در دوران ریاست کشورش بر این سازمان تشریح کرد. مقام روس همچنین گزارشی مشروح از سوابق و پیشینه اقدامات بریکس را ارائه نمود. صفری نیز در این دیدار حوزه فعالیت های بریکس را بسیار گسترده و متنوع توصیف کرد. طرف ایرانی همچنین عزم جدی ایران برای حضور فعال در این گروه را بیان کرد و گفت وزارت امور خارجه ایران نهایت تلاش خود را در ایفای نقشی موثر و سازنده در بریکس به کار خواهد بست. در این دور از مذاکرات در خصوص فعالیت های بریکس در زمینه های اقتصادی، مالی، تجارت، انرژی، حمل و نقل، پارلمانی، زراعتی، فن آوری های نوین، علمی - پژوهشی، صحی، فنآوری اطلاعات، محیط زیست، هوا - فضا، ورزشی، فرهنگی، جوانان و همچنین توسعه بریکس در آینده مذاکره و تبادل نظر شد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





