google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
گسترش روابط با همسایگان افغانستان را از انزوا خارج می کند
کارشناسان مسایل اقتصادی معتقدند افغانستان با گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه از انزوا خارج می شود. به گزارش انصار، برخی از کارشناسان مسایل اقتصادی افغانستان اعتقاد دارند که پاکستان از بنادر و گذرگاه های تجاری خود به عنوان اهرم فشار علیه افغانستان استفاده می کند. آنها معتقدند با گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه، افغانستان از انزوا خارج خواهد شد. این اظهارات در حالی مطرح می شود که هیئت 45 نفری ازبکستان به ریاست «جمشید خواجه اوف» معاون نخست وزیر این کشور برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری چندی قبل وارد کابل شد. بر اساس گزارش «کن نیوز» ازبکستان، در این سفر به ارزش 1.2 میلیارد دالر با افغانستان قراردادهای تجاری به امضا رسیده است. «عبدالنصیر رشتیا» کارشناس مسایل سیاسی و مسئول اجرایی اتحادیه ذوب آهن افغانستان گفته است گسترش روابط تجاری نسبت به سال گذشته رشد داشته است. وی اظهارداشت تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه با گذشت هر روز بیشتر می شود. «خیرالدین مایل» معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان نیز گفت که افغانستان با کشورهای همسایه روابط دیرینه خوب تجاری و فرهنگی دارد و بخش خصوصی این کشور نیز علاقمند مراودات بیشتر با کشورهای مختلف دنیا است. پیش تر نیز مرکز تجاری ایران در کابل نیز از طریق راه اندازی خط تولید گیاهان دارویی به ارزش یک میلیون دالر با اتاق زراعت افغانستان تفاهمنامه همکاری امضا کرد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





