google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
روند جمع آوری گدا ها از شهر کابل دوباره آغار می شود
معاونت اقتصادی ریاست الوزراء از جمع آوری گداها از شهر کابل خبر داده و وعده می سپارد که پس از جمع آوری برای تمام گدایان زمینۀ زندگی مناسب فراهم می گردد. برخی از گدایانی که تاکنون جمع آوری نشده اند، می گویندکه از شدت فقر به گدایی روآورده اند. در این میان برخی از کارشناسان برای مبارزه با فقر و گرسنگی، بر فراهم سازی زمینه های کاری برای مردم و استخراج معادن کشور تاکید دارند. به گزارش انصار، معاونت اقتصادی ریاست الوزراء در شبکه ایکس از جمع آوری گداهای شهر کابل خبرداده و توضیح داده که برای آنان زمینۀ زندگی مناسب فراهم می گردد. این اداره افزوده که کمیته جمع آوری گدایان طی نشستی که به تاریخ 6 عقرب با اشتراک مقامات وزارتخانه ها و ادارات دولتی دایر گردید، از وزارت حج و اوقاف خواسته شد تا در مورد تاثیرات منفی گدایی و نیز از منظر دین مقدس اسلام در این مورد، برای مردم آگاهی دهد. از سویی هم، برخی از شهروندان می گویند گداهایی که توسط حکومت جمع آوری می شوند، بعد از مدتی از مراکز فرار کرده و دوباره به این کار شان ادامه می دهند. صبریه، باشنده شهر کابل می گوید:« در گذشته نیز گدایان از سوی حکومت جمع آوری شده بودند، اما بازهم ما شاهد گشت و گذار شمار زیادی از آنان در سطح شهر هستیم.» در عین حال برخی از گدایان از حکومت خواهان رسیدگی به وضعیت شان شده و می گویندکه هرگاه حکومت زمینۀ زندگی مناسب را برای آنان فراهم کند، دیگر گدایی نخواهند کرد. در این میان برخی از کارشناسان برای مبارزه با فقر و گرسنگی بر از سرگیری پروژه های ناتکمیل حکومت قبلی و راه اندازی پروژه های جدید و همچنان استخراج معادن، تاکید دارند. این در حالی است که براساس گزارش های کمیته جمع آوری گدا ها، سال گذشته نیز حکومت طالبان تعداد 19هزار و 827 گدا را از شهر کابل جمع آوری کرد که 11هزار و 285 تن آنان را زنان تشکیل می دادند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





