google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پناهجویان افغان دست به دامان دیوان عالی پاکستان شدند
با نزدیک شدن ضرب الاجل دولت پاکستان برای اخراج پناهندگان بدون مدرک افغان از پاکستان، شماری از هنرمندان افغان به دیوان عالی این کشور شکایت کردند و از این نهاد خواسته اند تا مانع اخراج آنها توسط دولت پاکستان شود. به گزارش انصار، آنها در عریضه ای به دیوان عالی پاکستان نوشته اند که در کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان به عنوان پناهنده ثبت شده اند و حکومت طالبان هم موسیقی را در افغانستان ممنوع کرده است. در این درخواست آمده که در صورت بازگشت در افغانستان حتی ممکن است با خطر مواجه شوند. دولت پاکستان ۳۱ اکتوبر را به عنوان ضرب الاجل خروج تمام پناهجویان «غیرقانونی» در پاکستان تعیین کرده و در هفته های اخیر فشار برای خروج افغان ها از این کشور شدت بخشیده است. شماری از پناهجویان افغان در پاکستان به بی بی سی گفتند که حکومت پاکستان، پناهجویان «با مدرک و بدون مدرک» افغان را یکجا از مرز رد می کند. شماری از مهاجرین هم نامه ترک خانه های اجاره ای خود در پاکستان در یافت کرده اند. این هنرمندان در درخواست خود به دیوان عالی پاکستان نوشته اند که براساس تعهدات بین المللی، این کشور نمی تواند پناهجویان ثبت شده در سازمان ملل را به زور این کشور اخراج کند. آنها گفته اند با آنکه پاکستان میثاق های بین المللی در مورد پناهجویان را امضا کرده اما «آزار و اذیت» افغان ها در این کشور همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش ها پولیس پاکستان در یک رشته عملیات به شماری از آموزشگاه های زبان مربوط به شهروندان افغانستان در اسلام آباد یورش برده و استادان آنها را با خود برده اند. گزارش هایی هم از کراچی پاکستان منتشر شده که حاکی از آنست که افراد پولیس به جمع آوری مهاجران افغان ادامه می دهند. طالبان در روزهای اخیر هر روز بازگشت حدود ۱۰ هزار پناهجوی افغان از پاکستان و ایران را گزارش کرده اند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





