google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
سکوت ما درباره اتهامات ترور جنرال عبدالرازق اشتباه بود
آخرین فرمانده نیروهای امریکا و ناتو در افغانستان گفته است از تجربه «اتهامات» پس از ترور عبدالرزاق فرمانده مشهور پولیس کندهار درس هایی آموخته است که در جنگ اسرائيل در غزه قابل استفاده است. به گزارش انصار به نقل از بی بی سی، اسکات میلر در ۱۸ اکتوبر ۲۰۱۸ زمانی که از جلسه ای با جنرال عبدالرازق، رئیس پولیس ولایت کندهار خارج می شدند، یک نفوذی طالبان از نزدیک تیراندازی کرد که براثر آن عبدالرازق کشته شد و مهاجم نیز فورا کشته شد. آقای میلر که حالا جنرال بازنشسته ارتش امریکا است در حساب لینکدن خود پنج سال پس از این حادثه ترور که خود جان سالم به در برد، نوشته است رویداد آن روز پیامد های برای افغانستان داشت. جنرال رازق نه تنها برای نیروهای امنیتی افغانستان، بلکه در سراسر کشور تبدیل به یک فرمانده «الهام بخش» شده بود. او نوشته است پس از آن واقعه، طالبان که در «فضای اطلاعاتی خیلی خوب عمل می کردند»، اول شایع کردند که با موفقیت مقام بلندپایه امریکایی را کشته اند و بعد از آن روایت فراتر رفته و ادعا کردند که «نیروهای امریکایی، به ویژه از من به عنوان عامل حمله نام بردند، که گویا ما مسئول کشتن رازق بودیم.» آقای میلر نوشته است با اینکه این ادعای طالبان «پوچ» بود اما بزودی در رسانه های جهادی و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافت که در نتیجه آن موجی از «خشم گسترده» علیه نیروهای امریکایی به راه افتاد و تعداد زیادی نیز با انتقام جویی «تهدید به مرگ» شدند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





