google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تعامل سفارت افغانستان در هالند با وزارت خارجه طالبان در کابل
سفارت افغانستان در هالند اعلام کرده که با وزارت خارجه طالبان در کابل تعامل دارد و از شهروندان افغانستان در این کشور خواسته که برای رسیدگی به نیازهایشان به صورت معمول به این سفارت مراجعه کنند. به گزارش انصار، این دومین سفارت افغانستان در یک کشور عضو اتحادیه اروپا است که از تعامل با وزارت خارجه طالبان در کابل به صورت رسمی خبر می دهد. در ماه قوس سال گذشته سفارت افغانستان در جمهوری چک اعلام کرد که «بخاطر ارائه خدمات به شهروندان افغانستان در این کشور» با وزارت خارجه طالبان در کابل «تعامل» دارد. اکنون سفارت افغانستان در هالند با انتشار بیانیه ای در حساب ایکس خود، نوشته است: «سفارت افغانستان مقیم هالند جهت اطمینان هموطنان گرامی به اطلاع می رساند که این سفارت از کشور عزیز خود نمایندگی کرده و به منظور حل مشکلات و ارائه خدمات قونسلی ، با وزارت امور خارجه افغانستان (وزارت خارجه طالبان) در تعامل است و مکاتیب تاییدی اسناد قونسلی طبق معمول به وزارت خارجه در کابل فرستاده می شود.» ضیا احمد تکل، معاون وزارت خارجه طالبان نیز این اعلامیه سفارت افغانستان در هالند را در حساب ایکس خود منتشر کرده است. بیشتر از دو سال از به قدرت رسیدن طالبان در کابل می گذرد اما هیچ کشوری تاکنون حکومت طالبان به رسمیت نشناخته است. با این وجود پاکستان، چین، ایران و روسیه سفارت های افغانستان در این کشورها به نمایندگان طالبان سپرده اند، برخی کشورها مثل ترکیه، نمایندگانی را از سوی طالبان در سطوح پایین تر پذیرفته است اما بقیه کشورهای جهان همچنان میزبان سفرا و دیپلومات های دولت پیشین افغانستان هستند. سفیر افغانستان در هالند، آصف رحیمی، والی هرات و وزیر زراعت در دولت پیشین افغانستان بوده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





