google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
عفوبینالملل خواهان بازگشایی مکاتب دختران شد
سازمان عفو بین الملل در دوسالگی ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان، خواهان اقدام فوری امارت اسلامی بر بازگشایی مکتب های متوسطه و لیسه به روی دختران شده است. به گزارش انصار، این سازمان ممنوعیت آموزش در افغانستان را برای آینده دختران افغان یک خطر جدی خوانده و گفته که با گذشت دوسال از ممنوعیت دسترسی دختران به مکتب متوسطه و لیسه، هیچ تغییری در این وضعیت نیامده است. امروز دوشنبه ۱۸ سپتمبر (۲۷ سنبله) دوسال از ممنوعیت حضور دختران در مکاتب متوسطه و لیسه در افغانستان از سوی امارت اسلامی، می گذرد. هم زمان با این روز، انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، بار دیگر از مسدود ماندن مکتب های بالاتر از صنف ششم در افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواهان بازگشایی درهای آموزش به روی دختران شده است. به باور آقای گوترش این ممنوعیت نقض غیرقابل توجیه حقوق بشر است و صدمه طولانی مدت برای افغانستان دارد. حکومت طالبان دو سال پیش از امروز اعلام کردند که آموزش دختران بالاتر از صنف ششم تا امر ثانی تعطیل است. روز گذشته ندامحمد ندیم، سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفته که حکومت طالبان مخالف علوم عصری نیست بلکه برای برداشتن گام بهتر در عرصه آموزش و ظرفیت سازی دانش گاه ها در کشور مصمم است. او که در یک نشستی در ولایت غور سخن می گفت افزوده که در بیست سال گذشته فاصله های زیادی بین مدارس دینی و دانش گاه ها ایجاد شده و حکومت برای برداشتن این فاصله ها تلاش دارد. حکومت طالبان در این دوسال بر ساخت یک راه کار برای بازگشایی مکتب ها و دانش گاه ها به روی دختران تاکید کرده، اما تاکنون این راه کار همه گانی نشده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





