google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
180 غیر نظامی ظرف یک ماه در کشور کشته شدند
سخنگوی وزارت داخله روز دوشنبه اعلام کرد، 180 غیر نظامی و حدود 300 مامور پولیس کشور ظرف یک ماه در افغانستان کشته شدند. به گزارش انصار به نقل از خبرگزاری شین هوا، صدیق صدیقی گفت 180 غیر نظامی از بیست و دوم ماه میتا بیست یکم جون در حمله ها و انفجارها در کشور کشته و شماری زخمی شدند. این سخنگو به شمار غیر نظامیان زخمی در این ماه اشاره ای نکرد. صدیقی افزود 299 مامور پولیس در عملیات و حمله های مسلحانه در این یک ماه کشته و 618 مامور پولیس نیز زخمی شدند. صدیقی خاطر نشان کرد در 378 عملیات نظامی در این ماه 753 نفر از دشمنان افغانستان (شورشیان طالبان) کشته و 357 نفر دیگر زخمی و 305 نفر نیز بازداشت شدند. این آمار جدید در حالی منتشر شد که تنها چند هفته است نیروهای افغان مسئولیت فرماندهی برقراری امنیت کشور را از نیروهای ائتلاف به فرماندهی سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برعهده گرفته اند. سخنگوی وزارت داخله از افزایش بیست و دو درصدی تلفات نیروهای پولیس خبر داد. وی انفجارهای کنار جاده را مهمترین عامل تلفات نیروهای پولیس در افغانستان دانست. وی همچنین گفت: نیروهای افغان در ماه جوزا 387 عملیات نظامی را اجرا کردند که در این عملیات هفتصد و پنجاه مخالف مسلح دولت کشته و دویست و چهارده نفر از آنها زخمی و سیصد و پنج نفر بازداشت شدند. سخنگوی وزارت داخله همچنین محاصره یکصد پولیس در ولایت بادغیس را رد کرد و گفت: افراد طالبان دیشب به سه پاسگاه پولیس در منطقه موری چاق از توابع ولسوالی بالامرغاب حمله کردند. بر اثر این درگیری یازده عضو طالبان کشته، سه پولیس و هشت عضو طالبان زخمی شدند. وی گفت: در ولایت پروان پنجصد بسته مواد منفجره که در یک دستگاه تریلی جاسازی شده بود کشف شده است. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





