google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
تظاهرات زنان در کابل؛ «از تبعیض بیزاریم»
گروهی از زنان در کابل از آنچه که تبعیض علیه این قشر می خوانند، تظاهرات کردند. آنان خواستار حکومت مردمی و مطابق به ارزش های حقوق بشری شدند. این تظاهرات امروز (سه شنبه، ۷ جدی/دی) در شهر کابل برگزار شد. زنان معترض بنرهایی با شعارهای «ما زنان بیداریم، از تبعیض بیزاریم» و «ما صدای مردم گرسنه هستیم» را با خود شان حمل کردند. آنان همچنین شعار دادند که خواست آنان حکومت مردمی و مطابق به ارزش های حقوق بشری است. پیش از این هم زنان علیه طالبان در کابل و ولایات تظاهرات کردند. این در حالی است که زنان و دختران پس از به قدرت رسیدن طالبان با محدودیت های مختلفی در زمینه تحصیل، فعالیت و کار هم روبه رو شده اند. وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به تازگی هم دستورالعملی را به اجرا گذاشته که مطابق آن زنان در مسافرت طولانی نیاز به محرم دارند و همچنین باید حجاب را رعایت کنند. در غیر این صورت، رانندگان نباید آن ها را سوار کنند. زنان این محدودیت های وضع شده را «غیرانسانی» خوانده و خواستار لغو آن شدند. دیده بان حقوق بشر هم از این دستورالعمل انتقاد کرده و آن را زندانی کردن زنان خوانده است. انعام الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان در واکنش به انتقاد دیده بان حقو ق بشر گفته است که ادعای این نهاد مبنی بر این که «امارت اسلامی» به حقوق زنان رسیدگی نمی کند، پروپاگندا و تبلیغات منفی است. او در توییتی نوشته است که طالبان به حقوق همه اتباع کشور اعم از مردان و زنان متعهد است و «حق کار و تعلیم آن ها در چوکات شریعت اسلامی مصون است».
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





