google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
وزارت خارجه روسیه: سازمان ملل پول نقد وارد افغانستان میکنند
وزارت خارجه روسیه می گوید که پرسنل سازمان ملل به دلیل مسدود شدن حساب های بانکی، پول نقد وارد افغانستان می کنند. پیتر ایلیچف، رئیس اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه گفت: کارمندان سازمان های بشردوستانه سازمان ملل به دلیل کار نکردن سیستم بانکی در افغانستان پس از تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده، مجبور به آوردن پول نقد با خود به این کشور هستند. ایلیچف به این خبرگزاری گفت: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، می گوید که وضعیت در افغانستان همچنان دشوار و ناپایدار است. وی یادآور شد که نه تنها جنگ طولانی مدت مقصر بوده، بلکه همه گیری کووید-۱۹ نیز منجر به بی ثباتی بیشتر وضعیت انسانی شد. این دیپلمات ارشد روسیه در ادامه گفت: کنفرانس وزیران در مورد وضعیت بشردوستانه در افغانستان در ۱۳ سپتامبر برگزار شد. تمویل کنندگان متعهد شده اند تا پایان سال ۱.۲ میلیارد دالر به سازمان های بشردوستانه کمک کنند که تقریبا دو برابر ۶۰۶ میلیون دالری است که در ابتدا توسط سازمان ملل درخواست شده بود.» رئیس اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: سیستم بانکی در افغانستان کار نمی کند، بنابراین امکان انتقال پول وعده داده شده به مردم این کشور وجود ندارد. وی تاکید کرد که روسیه از نزدیک وضعیت بشردوستانه در افغانستان را دنبال می کند و یادآور شد که مسکو به گنجاندن در قطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان که در ۳۰ آگست به تصویب رسیده است، از همه کمک کنندگان و سازمان های بین المللی بشردوستانه درخواست می کند تا به افغانستان و کشور های دریافت کنندگان پناهندگان اصلی کمک کنند. وی می گوید که ما به نوبه خود وضعیت کشور از جمله از نظر نیازهای بشردوستانه مردم را از نزدیک رصد می کنیم. تصمیم در مورد امکان افزایش حجم کمک ها از طریق آژانس های بشردوستانه صورت خواهد گرفت.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





