google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
حوزههای 7 و 9 امنیتی شهر لشکرگاه به دست طالبان افتاد
منابع محلی در هلمند می گویند که درگیری شدید میان نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان در شهر لشکرگاه؛ مرکز این ولایت جریان دارد و تاکنون بر اثر این درگیری ها حوزه های ۷ و ۹ امنیتی این شهر به تصرف طالبان درآمده است. عطاءالله افغان؛ عضو شورای ولایتی هلمند گفته که گروه طالبان حوالی ساعت ۹:۰۰ شب گذشته (شنبه، ۹ اسد) کنترل حوزه نهم امنیتی شهر لشکرگاه را به دست گرفت. این عضو شورای ولایتی افزود که طالبان همچنین دو شب قبل (جمعه ، ۸ اسد) حوزه هفتم امنیتی شهر لشکرگاه را تصرف کرده بودند. آقای افغان افزود که در حال حاضر درگیری شدید میان نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان در حوزه های ۱، ۶ و ۲ امنیتی این شهر جریان دارد. این در حالی است که وزارت دفاع ملی از اعزام کماندهای تازه نفس به شهر لشکرگاه؛ مرکز ولایت هلمند خبر داده است. برخی منابع ادعا دارند که طالبان در برخی نقاط شهر لشکرگاه پیش روی داشته اند؛ اما منابع امنیتی تاکنون به این ادعا واکنش نشان نداده اند. از سوی دیگر، گروه طالبان نیز گفته است که حوزه نهم امنیتی شهر لشکرگاه را تصرف کرده است. ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان گفته است که با سقوط این حوزه، مقدار زیادی از سلاح ها و مهمات نیروهای امنیتی به دست جنگجویان این گروه افتاده است. طالبان طی دو روز اخیر به شدت در تلاش پیش روی به سمت شهرهای بزرگ کشور هستند. این گروه حملات شدیدی را بر شهرهای هرات و کندهار نیز انجام داده اند. به گفته منابع امنیتی، حملات طالبان بر این دو شهر بزرگ مهار شده و به این گروه تلفات سنگین وارد گردیده است. با گسترش دامنه جنگ به شهرها، اشرف غنی؛ رییس جمهوری روز گذشته نشستی مشورتی را با چهره های سیاسی و جهادی دایر کرد. رهبران سیاسی با وجود آن که قطع جنگ و صلح را در اولویت دانستند، از نیروهای امنیتی نیز اعلام حمایت کردند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





