google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پاکستان: هیچ تصمیمی برای ارائه پایگاه به امریکا نگرفتیم
وزیر امور خارجه پاکستان گفت: گمانه زنی ها درباره ارائه هرگونه پایگاه در پاکستان به امریکایی ها پس از خروج آنان از افغانستان واقعیت ندارد. «شاه محمود قریشی» دوشنبه شب پس از بازگشت از سفر رسمی به عربستان، در گفت وگو با رسانه های پاکستانی گفت: افغانستان باید از طریق مذاکرات درباره آینده خود تصمیم بگیرد و در این خصوص کشورهای همسایه هیچ دخالتی در امور افغانستان ندارند. وی افزود: راه حل افغانستان در مذاکره است نه جنگ، هرگونه تداوم هرج و مرج در این کشور باعث می شود تا پاکستان نیز از آن رنج ببرد. قریشی در پاسخ به برخی از گمانه زنی ها مبنی بر تکاپوی ارائه پایگاه هوایی در پاکستان به آمریکا پس از خروج این کشور از افغانستان گفت: این موضوع تنها در حد گمانه زنی است و پاکستان هیچ تصمیمی برای ارائه پایگاه به آمریکا ندارد. گفتنی است، آخرین پایگاه نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان در ژوئن 2012 تعطیل و دولت اسلام آباد دستور تخلیه آن را صادر کرد. حمله مرگبار نوامبر سال 2011 بالگردھای ناتو به پست مرزی ارتش پاکستان در نوار مرزی با افغانستان و جان باختن دستکم 24 نظامی پاکستانی خشم رهبران سیاسی و نظامی این کشور را برانگیخت و در واکنش به آن پاکستان پایگاه هوایی شمسی در ایالت بلوچستان را از وجود نیروهای آمریکایی خالی کرد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





