google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
حمله انفجاری در غزنی؛ تا اکنون 42 نظامی کشته و زخمی شدهاند
مسئولان صحی در ولایت غزنی تأیید می کنند که در نتیجه انفجار موتر بمب گذاری شده در نزدیکی یک پایگاه کندک نظم عامه در شهر غزنی، دست کم ۳۱ نیروی امنیتی کشته و ۲۱ تن زخمی شده اند. بازمحمد همت، رییس شفاخانه ی ولایتی غزنی گفت که در این انفجار که صبح امروز (یک شنبه، ۹ قوس/آذر) در ساحه «قلعه ی جوز»، از مربوطات حوزه سوم امنیتی شهر غزنی رخ داده است. او گفت که کشته و زخمیان این رویداد هم اکنون به شفاخانه ولایتی غزنی منتقل شده اند. آقای همت تأکید کرد که رقم تلفات ابتدایی است و ممکن تغییر کند. طارق آرین، سخن گوی وزارت امور داخله گفته است که یک «انتحارکننده» موتر مملو از مواد منفجره را در مسیر راه ولسوالی ده یک در غزنی انفجار داده است. او گفته است که این رویداد حوالی ساعت ۷:۳۷ صبح امروز رخ داده است. نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی در صفحه فیسبوک خود نوشته است که بعد از وقوع انفجار در این ساحه، صدای درگیری نیز شنیده شده است. تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته است. ولایت غزنی در جنوب کشور از ولایت های ناامن است که در بیشتر نقاط این ولایت جنگ جویان گروه طالبان حضور و فعالیت گسترده دارند.منطقه قلعه جوز که این رویداد در آن رخ داده در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب شرق شهر غزنی موقعیت دارد و در مسیر ولسوالی ده یک است. ده یک از ولسوالی های ناامن غزنی است که حدود یک سال شده مرکز آن به دست دولت افتاده اما طالبان در اکثریت مناطق دیگر آن فعال اند. در این منطقه قبلا یک پایگاه پلیس نظم عامه موقعیت داشت که اکنون در اختیار نیروهای ارتش ملی است. ساحه نظامی بوده و غیرنظامیان دورتر از آن زندگی می کنند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





