google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
طالبان: حکومت عملیاتهای تهاجمی را متوقف نکرده هدف ما به میان آمدن نظام اسلامی و پایان اشغال بود قبل از توافق آتش بس نمی کنیم
محمد نعیم، سخن گوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در یک گفت وگو با طلوع نیوز می گوید تا هنگامی که مذاکره کننده گان دربارۀ علت های جنگ به توافق نرسند، این گروه آتش بس نخواهد کرد. او اما می گوید که همزمان با آغاز ابتدایی مذاکرات صلح، طالبان خشونت های شان را کاهش داده اند. او حکومت را متهم می سازد که عملیات های تهاجمی را متوقف نکرده است. او در این باره گفت: «این معقول نیست که جنگ بیست ساله در یک ساعت به پایان برسد. منطقی به نظر ما این است که اسباب و مشکلاتی که همین جنگ را به میان آورده سر آن ها بحث شود و ازبین برده شود، پس از آن آتش بس نهایی شود و مشکل به صورت نهایی به پایان برسد. فرض کنید که اگر ما امروز آتش بس کردیم، فردا در سر میز به توافق نرسیدیم آیا دوباره باز جنگ را شروع می کنیم؟ به چه معنی؟» سخن گوی طالبان، در ادامۀ سخنانش دربارۀ نظام آیندۀ افغانستان می گوید که طالبان یک نظام اسلامی را می خواهند که در آن ارزش های مردم کشور تعریف شود: «یک هدف ما این بود اشغال افغانستان به پایان برسد و یکی دیگر این بود که نظام واقعی اسلامی که پاسخ گو به مردم باشد، به ملت باشد به میان بیاید.» محمد نعیم می افزاید که مذاکرات صلح میان افغانان با فراز و فرودهای فراوانی رو به رو خواهد بود اما دربارۀ رسیدن به یک صلح همیشه گی خوش بین است: «به یک ارادۀ قوی و عزم مستحکم وارد این پروسه شدیم و این تصمیم ما است که این مشکل نهایتأ به پایان برسانیم. پروسه مغلق است و پیچیده گی هایی دارد، اما امیدوار استیم که مشکلات به صورت مسلسل به پایان برسد.» با این حال هیئت های مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه سرگرم نهایی سازی طرزالعمل و شیوه های پیشبرد مذاکرات میان افغانان استند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





