google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
رویای سرنگونی بشار اسد به یاس مبدل شد
یک روزنامه مشهور امریکایی نوشت، خروج شبه نظامیان مخالف دولت سوریه از شهر حمص شهری که مشهور به پایتخت انقلاب بود قوی ترین نشانه از این مساله است که رویای سرنگونی دولت بشار اسد محقق نشده است. به گزارش خبرگزاری انصار، روزنامه یو اس ای تودی، یکی از رهبران شورشیان مخالف دولت سوریه درباره خروج نیروهای شبه نظامی از شهر حمص تاکید کرد: ما برای مدت زمان طولانی تحت محاصره بودیم. مردم حمص کم کم از فکر درباره انقلاب در سوریه منصرف شده بودند. آنها میخواهند زندگی کنند. بر اساس این گزارش، خروج شبه نظامیان سوریه از شهر حمص با میانجیگری سازمان ملل و ایران به پیروزی و دستاورد بزرگی برای دولت سوریه تبدیل شده است. این مساله نشان میدهد که رویای مخالفان دولت سوریه برای سرنگونی بشار اسد با شکست روبرو شده است. اسد قصد دارد بار دیگر ۳ جون در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شرکت کند و به نظر میرسد وی تنها کاندیدای واقعی انتخابات سوریه در شرایطی است که شبه نظامیان مخالف قدرت خود را در ماه های اخیر از دست داده و به شدت تضعیف شده اند. هفته گذشته کاروان اتوبوس های حامل شبه نظامیان سوری شهر حمص را ترک کردند. پس از ماه ها درگیری و محاصره شبه نظامیان مخالف دولت سوریه چاره ای جز عقب نشینی و در نهایت خروج از این شهر نداشته اند. دبیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه اوکلاهما نیز در این باره تاکید کرد: شبه نظامیان سوری در وضعیت بدی هستند. آنها نمی توانند پیروز جنگ داخلی سوریه باشند. البته از سوی دیگر نیز شکست دادن شبه نظامیان توسط دولت سوریه کار سخت و دشواری است چرا که شبه نظامیان پول و اسلحه مورد نیاز خود را از کشورهای خارجی دریافت و تامین میکنند. با سقوط حمص اکنون دولت سوریه کنترل حدود ۵۰ درصد کشور را در اختیار دارد ولی هنوز زود است که بگوییم درگیری و ناآرامی در سوریه پایان یافته است. یکی از فعالان سیاسی سوریه که از حومه دمشق به لبنان گریخته است در این باره گفت: سیاست اوباما در قبال سوریه بیشک بدترین سیاست در سال های اخیر بوده است، سیاستی که در بلندمدت تاثیرات منفی و مخربی بر امریکا و شهروندان سوری خواهد داشت. سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز تاکید کرد: امریکا به تقویت مخالفان میانه روی سوریه ادامه میدهد و علی رغم تحولات اخیر به تلاش های خود در داخل سوریه ادامه خواهد داد. امریکا همچنین به ارسال کمک های غیر کشنده خود به مخالفان دولت سوریه ادامه میدهد. شبه نظامیان سوری خواستار دریافت سلاح های سنگین از قدرت های غربی هستند تا قدرت خود را در برابر حملات نیروهای دولتی سوریه افزایش دهند. از آغاز جنگ داخلی سوریه در مارچ ۲۰۱۱ میلادی تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر نیز آواره شده اند. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





