google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
پهپاد RQ170 ایرانی «بمبافکن» میشود
ایران با استفاده از مهندسی معکوس پهپاد امریکایی را به بمب افکن تبدیل کرد.جمهوری اسلامی ایران در چارچوب نمایشگاه توانمندی های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدل ایرانیRQ170 را به همراه پهپاد RQ170 غنیمتی امریکا رونمایی کرد و اعلام نمود از این پهپاد به عنوان بمب افکنی رادارگریز علیه ناو های امریکایی استفاده خواهد شد. به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از خبرگزاری فارس، یکی از مسئولان نیروی هوافضای ایران طی توضیحاتی در این نمایشگاه گفت: امریکایی ها عمده مزیت های هواپیمای بدون سرنشین را روی این هواپیما متمرکز کرده اند که اگر اهم آن را بشماریم، در درجه اول بحث اختفای آن است که اختفای راداری، رادیویی، حرارتی، صوتی، بصری و رسانه ای را در حد بالایی در آن رعایت کرده اند... ما اطلاع زیادی از معماری داخل، رایانه ها و دیگر اجزای این هواپیما نداشتیم ولی به یک سری حافظه ها و هاردهایی که در دسترس بود و میشد شناسایی کرد، دسترسی پیدا کرده و سعی کردیم در مرحله اول این داده ها را بازیابی کنیم. وی افزود: دیتایی که در این مرحله اسخراج شد، شامل تصاویر ویدئویی و تصاویر فراطیفی بود که حجم زیادی از این اطلاعات را شامل میشد، اطلاعات این دو هارد کاملا شناسایی شد. مسئول نیروی هوافضای ایران گفت که کارشناسان ایرانی با استفاده از مهندسی معکوس و با توجه به پیچیدگی دینامیک پروازی، یک پرنده با ابعاد کوچکتر تعریف کردند که ارزانتر و سادهتر میباشد. وی اطلاع داد که تا کنون تست های زمینی این هواپیما به انجام رسیده است و بعد از نمایشگاه تست های پروازی آن نیز انجام خواهد شد. بر اساس این گزارش، پهپاد ایرانی قادر خواهد بود کار شناسایی و رزم عمیق را انجام دهد و بعلاوه از این پهپاد به عنوان بمب افکنی رادارگریز علیه ناوهای امریکایی استفاده خواهد شد. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





