google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
کرزی پاکستان را به تلاش برای بیثبات سازی افغانستان متهم کرد
حامد کرزی سازمان جاسوسی و دستگاه های نظامی پاکستان را به تلاش برای بیثبات ساختن افغانستان با استفاده از افراط گرایی مذهبی متهم کرد. به گزارش انصار، حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان در گفتگوی تلویزیونی با شبکه جیئو پاکستان گفت: افغانستان هرگز از مردم پاکستان شکایتی ندارد چرا که در دوران جنگ و مهاجرت آنها خانه و غذایشان را با افغان ها تقسیم کردند. وی گفت: مردم افغانستان اجازه نخواهند داد که کشورشان به عمق استراتژیک پاکستان بدل شده و سیاست خارجی یا بخشی از سیاست آن به اراده پاکستان تنظیم شود. کرزی همچنین گفت که پاکستان از افراط گرایان مذهبی به عنوان ابزاری در برابر افغانستان استفاده کرد، اما در همان دام و تهدید گرفتار شده است. ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان همواره از حسن نیست افغانستان سوء استفاده کردند و در پی نفوذ به دولت افغانستان هستند. وی تاکید کرد: تلاش پاکستان مصیبت و ویرانی به بار میآورد و تلاش های آنان هیچ دستاوردی نخواهد داشت. اگر دولت پاکستان به دنبال وادار کردن افغانستان در به رسمیت شناختن خط دیورند به عنوان مرز دو کشور با تلاش های تخریبی است باید بداند که هرگز به این هدف دست نمی یابد. رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که مردم پاکستان باید بدانند افغانستان برای برقراری روابط دوستانه با پاکستان تلاش های زیادی انجام داده اما دستگاه های نظامی و سازمان جاسوسی پاکستان کاری برای تقویت دوستی میان دو کشور نکرده است. وی گفت: مردم پاکستان بدانند که فرصت های قابل توجهی را در 10 سال گذشته برای بهبود روابط از دست دادند و ظرف یک سال آینده دولتی جدید در افغانستان روی کار می آید. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





