google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
مارشال فهیم: خلیل زاد و برداران کرزی امریکائی است
معاون رئیس جمهور در جلسه والیان سراسر کشور با بیان اینکه برادران کرزی و آقای خلیل زاد امریکایی هستند، خاطرنشان کرد: این افراد برای ملت افغانستان هیچ جایگاهی ندارند. کنفرانس ملی والیان افغانستان، در جهت تامین امنیت، ثبات، بهبود حکومت داری و انکشاف موثر در افغانستان از سوی اداره مستقل ارگان های محل در کابل برگزار شد. در کنفرانس ملی والیان، مارشال فهیم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان برادران حامد کرزی و زلمی خلیل زاد را افراد آمریکایی عنوان کرد و گفت: این افراد برای ملت افغانستان هیچ جایگاهی ندارند. وی همچنین ازهمه ملت افغانستان خواست تا در زمینه حاکمیت و وحدت ملی تلاش کنند و همیشه در مقابل ظلم ایستادگی نمایند. معاون اول رییس جمهور افزود: حکومت افغانستان در دو روند مهم مسئولیت انتقال سیاسی و امنیتی قرار دارد، و نیاز به یک اجماع ملی میباشد، اجماع ملی که همه پذیری در آن شرط اول باشد؛ زیرا بدون همه پذیری، دولت داری در کشور ناممکن است؛ چنانکه در سابق تجربه کردیم. آقای مارشال فهیم همچنان از طالبان خواست تا برای مذاکره در پرسه صلح حاضر شوند و ادامه داد: ما میخواهیم تا طالبان به پروسه صلح بپیوندند و دولت افغانستان نیز باید برای آنها حق قایل شود تا صلح در کشور نهادینه گردد. قسیم فهیم با اشاره به جنجال های اخیر خط دیورند بیان داشت که خبرهایی شنیده می شود که پاکستان در خاک افغانستان شناسنامه می فروشد و پول توزیع می کند تا از این طریق خاک افغانستان را تصاحب نماید و این یک مسئله غیر قانونی است که ما آن را به شدت محکوم نموده و به دولت پاکستان هشدار می دهیم که این مسئله آینده خوبی ندارد. در همین حال (عبدالجبار تقوا) والی کابل که به نمایندگی از همه والی ها صحبت میکرد گفت: والیان، نماینده رییس جمهور در ولایت های کشور هستند، ولی صلاحیتی را که باید داشته باشد ندارد. وی افزود: بودجه انکشافی خیلی از وزارت خانه ها به مصرف نمی رسد و دلیل این است که پروژه ها به صورت درست انتخاب نمی شوند و با والی ها مشورت به عمل نمی آید. آقای تقوا گفت: بسیاری از قراردادها، تغیرات و تبدیلی ها بدون آگاهی والی ها صورت میگیرد و حتی بعضی ارگان های محلی به اداره ولایت پاسخ گو نیستند که این مساله باعث ضعف حکومت داری و عدم قانون گرایی شده است. وی در اخیر در مورد صلاحیت های و مشکلات والیان ولایت های از دولت خواست تا در این زمینه توجه جدی نموده تا والیان بتوانند وظیفه خود را به بهترین وجه پیش ببرند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





