google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ترامپ با امیر قطر در بارۀ کاهش خشونتها از سوی طالبان گفتوگو کرد
کاخ سفید می گوید که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در بارۀ کاهش خشونت ها از سوی طالبان در افغانستان گفت وگو کرده است. کاخ سفید با نشر اعلامیه یی می گوید که دو طرف در این تماس تلفنی در بارۀ ادامۀ گفت وگوها میان گروه طالبان و دولت افغانستان نیز تأکید کرده اند. اعلامیه می افزاید که ترامپ و امیر قطر خواستار آزادی زندانیان طالبان و نظامیان افغانستان و تأمین صلح میان هر دو طرف شده اند. این در حالی ست که حکومت افغانستان با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور چندین بار از طالبان خواستار آتش بس شده است. در جریان دو هفتۀ گذشته شورای امنیت ملی نیز برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و به نتیجه رسیدن تلاش های صلح از طالبان خواستار آتش بس شد. اما طالبان هنوز به این خواست ها پاسخ مثبت نداده اند. حکومت بر بنیاد فرمان رئیس جمهور غنی، روند رهایی زندانیان طالبان را از تاریخ بیستم ماه حمل، آغاز کرد و تاکنون 432 زندانی این گروه از زندان ها رها شده اند. طالبان نیز تاکنون 60 زندانی دولت را از زندان رها کرده اند. اما شورای امنیت ملی گفته است که طالبان زندانیان دولت را مطابق فهرستی که به این گروه سپرده شده است، رها نکرده اند. جاوید فیصل، سخنگوی این نهاد هفتۀ گذشته اعلام کرد بیشتر زندانیانی که از سوی طالبان آزاد شده اند، غیرنظامیان اند و تنها 19 نیروی امنیتی در میان آنان حضور دارند. بر بنیاد توافق نامۀ صلح میان آمریکا و طالبان، باید 5 هزار زندانی طالبان از زندان های حکومت آزاد شوند و طالبان نیز 1000 زندانی نیروی های امنیتی را آزاد کنند. قرار است پس از پایان روند رهایی زندانیان دو طرف، گفت وگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان آغاز شوند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





