google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ادامه اختلاف طالبان و دولت افغانستان بر سر آزادی زندانیان
شورای امنیت ملی افغانستان معتقد است افرادی که از سوی طالبان آزاد شده اند با لیست ارائه شده از سوی دولت تطابق ندارند. شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که فقط 19 نفر از افراد رها شده توسط طالبان نظامی هستند. این نهاد امنیتی افغانستان می گوید که از 60 زندانی محبوس نزد گروه طالبان که تاکنون آزاد شده اند، فقط 19 نفر، نظامی هستند و بقیه را نیز افراد غیرنظامی تشکیل می دهند. جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت که بیشتر این افراد توسط طالبان بازداشت شدند و پس از امضای توافقنامه صلح امریکا و طالبان آزاد شده اند. وی با اشاره به شکنجه این افراد توسط طالبان، گفت که این گروه برای اینکه فهرست هزار نفری زندانیانش را تکمیل کند در این اواخر دست به بازداشت غیرنظامیان زده است. به نقل از تسنیم، در همین حال گروه طالبان با رد ادعای شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که افراد آزاد شده نظامیان وابسته به دولت هستند و حدود دو تا سه سال است که در زندان های این گروه زندانی بوده اند. گروه طالبان تاکنون در راستای امضای توافق صلح دوحه در سه نوبت 60 زندانی را آزاد کرده و از سوی دولت افغانستان نیز بیش از 350زندانی این گروه آزاد شده است. براساس توافق صلح دوحه قرار است دولت افغانستان 5 هزار زندانی طالبان را در ازای آزادی 1000 نظامی که در زندان های طالبان به سر می برند آزاد کند که تاکنون این روند به دلایل مختلف به درستی پیش نرفته است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





