google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
استفاده انگلیس از پهپادها در افغانستان نقض قوانین بینالمللی است
اسناد حقوقی مناقشه آمیزی که امروز (شنبه) توسط فعالان صلح منتشر شده، نشان می دهد که استفاده از پهپادها توسط نیروهای انگلیسی در افغانستان مغایر با قوانین بین المللی است.
به گزارش انصار، به نوشته روزنامه گاردین، این اظهار نظرات دفاع حقوقی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس از استقرار پهپادها در افغانستان را به چالش می کشد.
این اسناد حقوقی که توسط فیل شینر و دن کری از وکلای مدافع مردمی مستقر در بیرمنگام نوشته شده، نشان می دهد که استفاده از پهپادها در داخل افغانستان مغایر با قوانین حقوق بشر کنوانسیون اروپا است.
در این اسناد آمده است: طبق بند 2 ماده 2 کنوانسیون اروپا تنها در مواردی خاص استفاده از پهپادها مد نظر قرار گرفته می شود، اقدامی که باعث می شود تا استفاده از حملات پهپادها به صورت حائز اهمیتی محدود شود. همچنین تنها زمانی استفاده از حملات پهپادها ضرورت دارد که کشتن فرد مظنون ضروری تر از دستگیری یا متوقف کردن او باشد. حوزه اختیارات انگلیس برای اهداف کنوانسیون اروپا در خصوص حقوق بشر تعیین شده پس این کنوانسیون استفاده از پهپادها را تنها به زمانی محدود می کند که فرد مظنون تهدید بسیار جدی محسوب شود. این امر از کشتار هدفمند جلوگیری و استفاده از آن ها را حتی در زمان جنگ نیز محدود می کند. بنابراین احتمال بسیار قوی وجود دارد که برنامه پهپادی انگلیس نقض قوانین بین المللی است.
از ماه آپریل استفاده از حملات پهپادی برای هدف قرار دادن شبه نظامیان در افغانستان از قرارگاه وادینگتن نیروی هوایی سلطنتی انگلیس صورت گرفته است. وزارت دفاع انگلیس بارها از این اقدام خود دفاع کرده و دلایل حقوقی بسیاری نیز ارائه داده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





