google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
نبیل: رهایی زندانیان طالب یک «معامله شرمآور» است
رحمت الله نبیل با انتقاد از صدور فرمان آزادی زندانیان طالب از سوی رئیس جمهور غنی در صفحه توییترش آن را یک «معامله شرم اور» خوانده است. رییس پیشین امنیت ملی با نشر عکسی از تابوت قربانیان نیروهای امنیتی نوشته است که آزادی زندانیان طالبان، بی حرمتی به قربانیان این نیروها است. او نوشته است: «فراتر از یک معامله شرم آور. به عنوان یک فرمانده 5000 زندانی را آزاد می کند تا روی 50 هزار تابوت نیروی امنیتی که جان شان را در دفاع از جمهوریت قربانی کرده، قدم گذاشته. چه هتک در برابر فداکاری آن ها است.» گفتنی است که اخیرا رئیس جمهور غنی طی فرمانی، حکم رهایی 5 هزار زندانی طالبان را به منظور حسن نیت در آغاز گفتگوهای صلح با طالبان، از زندان های کشور صادر کرده است. در فرمان رییس دفتر شورای امنیت ملی مسوولیت تطبیق این فرمان را به عهده دارد. در این فرمان آمده است که عفو مجازات و رهایی 1500 زندانی مربوط گروه طالبان به نشانه «حسن نیت» سر از تاریخ 24 حوت سال جاری آغاز می شود و در هر روز 100 زندانی از بند رها می شوند. شایان ذکر است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان از این اقدام اشرف غنی استقبال کرده و از طالبان خواسته که خشونت ها را کاهش دهند. طالبان خواهان آزادی زندانی های شان پیش از آغاز مذاکرات بین الافغانی اند. از این موضوع در توافق صلح میان آمریکا و طالبان نیز یاد شده است. اشرف غنی پیش از این با هرگونه آزادی زندانیان گروه طالبان پیش از آغاز مذاکرات مخالفت کرده و گفته بود که حکومت افغانستان تعهدی نسبت به آزادی این زندانیان ندارد. او صلاحیت آمریکا در معامله با طالبان بر آزادی زندانیان آن گروه از زندان های دولت افغانستان را نیز صریحا زیر سؤال برده بود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





