google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
وکیلی که معلومات ندارد، اما توهین یاد دارد!
جواد عظیمی: در آخرین روز از جلسۀ اعضای ولسی جرگه یک تن از وکلا به نام فاطمه عزیز، با رنگ و روی پریده و چشمانی پُر شده از عقده و کینه به پُشت تریبیون مجلس آمده و با لحن مغرضانه ای از تجلیل سالروز رحلت امام خمینی(س) در کابل و بعضی شهرهای دیگر افغانستان انتقاد نمود!! این خانم وکیل از فرط عقده مندی و یا شاید هم به دلیل دیکته شدن چنین حرف های از سوی حلقات خاص، و یا شاید هم از روی عدم داشتن مطالعه و معلومات راجع به مرجع شیعیان جهان اسلام، حتی نام وی را نیز اشتباه گرفته و به جای نام حضرت امام، نام رهبر فعلی انقلاب اسلامی ایران را بر زبان آورد! که البته همکاران وی به فریادش رسیده و به مثابه صنف های مکتب به وی نقل دادند. ولی جالب است که پس از نقل همکاران این وکیل، وی گفت که، خمینی است یا هر کسی که است!! این صحبت آخر این وکیلی که در سال و ماه پیرامون موضوعات مهم کشور کدام حرفی به زبان نمی آورد، این وکیلی که پیرامون قوانین مختلف در پارلمان نمیتواند هیچ نظری از خودش ارائه کند، حالا معلوم نیست در بارۀ شخصیتی که هیچ معلوماتی ندارد و حتی اسم وی را نمی داند، چگونه به خود اجاره میدهد به وی و صدها هزار پیرو و مقلد وی در افغنستان توهین نماید؟! به خاطر روشن شدن ذهن این وکیل باید عرض کنیم که امام خمینی مرجع شیعیان جهان اسلام بود که شیعیان در سرتاسر دنیا از ایشان تقلید مینمودند. مقلدان امام خمینی در افغانستان بیشمار است، مقلد به معنای اینکه مسائل و احکام شرعی روز و فروع دین خود را از مرجع تقلید پیروی میکنند و شیعیان باید یا خود مرجع باشند و یا از مرجعی مسائل را تقلید نمایند. شاید حالا فهمیده باشید که امام خمینی و دیگر مراجع جهان در نزد اهل تشیع از چه جایگاهی برخوردار اند. جدای از احترام ویژه ای شیعیان جهان به امام حمینی(س) تمام آزادیخواهان و آزاد اندیشان، آنهای که فکرشان در گرو دشمنان اسلام نیست، آنانی که خواهشات نفسانی شان را بر فطرت انسان گرائی و آزاداندیشی ترجیح نمی دهند، آنانی که عملکرد و گفتارشان بر مبنای خواسته های اجانب و بیگانگان از اسلام و مسلمین نیست، همه به امام خمینی به عنوان یک رهبر با تقوا و عادل و مؤمن و دارای همۀ صفات خوبی، احترام دارند. اما متأسفانه هستند در افغانستان عده ای که به خاطر خوشخدمتی به اربابان شان دست به هر کاری میزنند و زبان خود را بدون تفکر به گردش در میآورند، که میتوان اقدام چند انسان فریب خورده در هفتۀ قبل را نیز در این جا یادآور شد. به هر صورت خدمت این خانم وکیل و عدۀ دیگری که از نام امام خمینی هراس دارند، باید عرض کنیم که پیروان امام خمینی(س) به هیچ گروه و قوم و مذهب و شخصی توهین نکرده اند و تنها با برگزاری مجلسی یاد و خاطرۀ مرجع تقلیدشان را گرامی داشته اند. اما این چه حرکتی است که عده ای سعی دارند زمینۀ نفاق و تفرقه را در جامعه پراکنده کنند و از یک حرت دینی و فرهنگی شیعیان به خشم آمده اند و میخواهند باعث تفرقه گردند. بهتر این است که این خانم وکیل به جای انتقاد از چنین حرکت های که روح آزادگی و دین پروری را در کشور زنده میکند، به فکر این باشند که چگونه میتوانند از بزرگان دیگر اسلامی چه اهل تشیع و یا اهل تسنن، مثل شیخ محمود شلتوت که سالروز وفات وی چهارشنبۀ هفتۀ گذشته بود و یا خواجه عبدا...انصاری که وفات وی چهارشنبۀ این هفته میباشد، تجلیل بعمل آورند، زیرا یاد بود از این افراد میتوان در دمیدن روح معنویت در جامعه مفید باشد. لذا بیائید به جای حرکات های عقده مندانه و مغرضانه به فکر ترویج معنویات در جامعه باشیم جامعه ای که میرود تا آرام آرام بر اثر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام غرق در تباهی و ذلت گردد. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





