google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
طالبان: 30 کشور و نهاد بینالمللی در مراسم امضای توافق امریکا و طالبان دعوت شدهاند
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که برای حضور در مراسم امضای توافق بین این گروه با امریکا از ۳۰ کشور و نهاد بین المللی دعوت به عمل آمده است. به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از تسنیم، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان که برای شرکت در مراسم امضای توافق امریکا و طالبان که قرار است فردا (شنبه 10 حوت/اسفند) برگزار شود از وزیران خارجه و نمایندگان ویژه حدود 30 کشور و سازمان معتبر بین المللی دعوت شده است. این در حالی است که دولت های امریکا و افغانستان تاکنون درباره این خبر اظهارنظری نکرده اند و فهرست شرکت کنندگان در این مراسم نیز هنوز اعلام نشده است. شاهین به بی بی سی گفت که این توافقنامه آغازگر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان خواهد بود و زمینه ساز گفت وگوهای بین الافغانی خواهد شد. این در حالی است که «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان تاکید می کند توافق مذکور نه برای خروج نیروهای امریکایی بلکه برای دست کشیدن طالبان از خشونت است. هنوز جزئیات دقیقی از این توافقنامه منتشر نشده اما برخی منابع می گویند که پس از این امضای توافق مرحله بعدی کاهش خشونت ها آغاز می شود و دو هفته پس از آن نیز قرار است گفت وگوهای بین الافغانی به میزبانی یک کشور اروپایی شروع شود.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





