google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
«عبدالله» اعضاي رهبري کميسيونهاي انتخابات افغانستان را ممنوعالخروج کرد
پس از اعلام پيروزي «اشرف غني»، عضو ارشد تيم انتخاباتي «ثبات و همگرايي» گفت که اعضاي رهبري کميسيون هاي انتخابات اين کشور طي فرمان رئيس اجرايي افغانستان ممنوع الخروج شده اند. «فضل احمد معنوي» عضو ارشد تيم انتخاباتي «ثبات و همگرايي» از ممنوع الخروج شدن رهبران کميسيون هاي انتخابات افغانستان طي فرمان «عبدالله عبدالله» رئيس اجرايي و رهبر اين تيم انتخاباتي خبر داد. معنوي در توئيتي نوشت: رهبري کميسيون هاي انتخاباتي به هر سفارتي که مراجعه کردند براي آن ها رواديد داده نشد و ارگ براي آن ها گذرنامه سياسي داده تا بتوانند به ترکيه بگريزند که نيازي به رواديد ندارد. وي افزود که اين افراد با حکم «عبدالله عبدالله» ممنوع الخروج شده اند تا نسبت به «خيانتي» که انجام داده اند پاسخگو باشند. معنوي ادامه داد که چطور مي شود که نتيجه نهايي انتخابات باوجود 16 هزار شکايت ثبت شده بدون تغيير با نتيجه ابتدايي اعلام شود. روز گذشته پس از نزديک به 5 ماه از زمان برگزاري انتخابات اعلام شد و براساس آن اشرف غني با کسب 923 هزار و 592 راي معادل 50.64 درصد کل آرا، رئيس جمهور افغانستان است. براساس نتايج نهايي، عبدالله عبدالله نيز با کسب 720 هزار و 841 راي معادل 39.52 درصد آرا در جايگاه دوم قرار گرفت اما تاکيد دارد که نتيجه انتخابات را نمي پذيرد. عبدالله در جمع هوادارانش گفت که براساس آراي شفاف و داراي شناسه بيومتريک پيروز انتخابات است، اعلام پيروزي غني را «کودتا عليه دموکراسي» خواند و تصريح کرد که حکومتي فراگير تشکيل خواهد داد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





