google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
طالبان: توافقنامه صلح تا چند روز دیگر امضا میشود
گروه طالبان اعلام کرده که مذاکرات این گروه با امریکا به پایان رسیده و سند توافقنامه صلح و ضمایم آن نهایی و به زودی امضا خواهد شد. به گزارش خبرگزاری انصار به نقل از بی بی سی، سهیل شاهین،سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز دوشنبه (۲۸ دلو/بهمن) به بی بی سی گفت توافقنامه صلح با آمریکا تا پایان ماه فوریه امضا خواهد شد. آقای شاهین گفت هر دو طرف قرار است اعلامیه های جداگانه ای را منتشر کنند که در آن تاریخ امضای توافقنامه نیز تعیین شده است. انتظار می رود با امضای این سند، زمینه مذاکرات بین الافغانی فراهم شود و آمریکا خروج نیروهایش را از افغانستان آغاز کند. مذاکرات میان آمریکا و گروه طالبان برای دست یابی به توافق صلح بیش از یک سال طول کشیده است. به کانال يوتيوب خبرگزاری انصار بپیوندید
دو روز قبل ارگ ریاست جمهوری افغانستان به نقل از مایک پومپئو، وزیر خارجه و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که توافق با طالبان احتمالا هفته های آینده نهایی خواهد شد. این دو مقام ارشد آمریکایی گفته بودند که هیج یک از بندهای توافقنامه آمریکا و طالبان بدون شرط نیست و طالبان حاضر شده اند که از جنگ و خشونت دست بردارند و جامعه کثرت گرا را بپذیرند. چند روز قبل مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفته بود که به زودی توافقنامه هفت روزه کاهش خشونت ها بین آمریکا و طالبان در افغانستان اجرا خواهد شد و بلافاصله سربازان آمریکایی این کشور را ترک خواهند کرد. آقای اسپر گفت رسیدن به یک توافق سیاسی بهترین راه حل برای افغانستان است و پیشرفت هایی در این زمینه هم حاصل شده که به زودی اعلام خواهیم کرد. ساعاتی بعد از آقای اسپر، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا، گفت در روزهای اخیر در مذاکرات صلح با طالبان پیشرفت خیلی مهمی به دست آمده است.
پیوندهای خارجی صرفاً جهت ارجاع ارائه شدهاند. انصار پرس مسئولیتی در قبال محتوای سایتهای اینترنتی خارجی ندارد. @ 2025 Ansar Press ![]() |