google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
وزير دفاع آمريکا: روي کاهش 7 روزۀ خشونتها با طالبان گفتوگو کردهايم
مارک اسپر، وزير دفاع ايالات متحدۀ آمريکا گفته است که نماينده گان اين کشور و نماينده گان طالبان در بارۀ کاهش خشونت هاي هفت روزه گفت وگو کرده اند. به گزارش خبرگزاري انصار به نقل از رسانه هاي بين المللي، آقاي اسپر روز گذشته (پنج شنبه، 24 دلو/بهمن) پس از پايان نشست دو روزۀ وزيران دفاع ناتو در بروکسل، در نشستي خبري گفت که در اين باره با وزيران دفاع ناتو نيز رأي زني و گفت وگو خواهد کرد. او گفته که در اين باره نشست هاي دوجانبه نيز داشته اند. مارک اسپر افزود: «رسيدن به يک توافق سياسي بهترين راه حل براي افغانستان است و پيشرفت هايي در اين زمينه هم حاصل شده که به زودي اعلام خواهيم کرد.» نشست دو روزۀ وزيران دفاع ناتو روز گذشته به پايان رسيد. وزارت دفاع ملي با نشر خبرنامه يي نوشته است که اسدالله خالد، سرپرست اين وزارت و مارک اسپر، در حاشيۀ نشست وزيران دفاع ناتو ديدار کرده اند. در خبرنامه آمده که وزيران دفاع ناتو تعهد سپرده اند که به کمک هاي مالي و نظامي شان به نيروهاي دفاعي و امنيتي افغانستان ادامه خواهند داد. در اين حال مايک پومپئو، وزير خارجۀ آمريکا نيز روز گذشته گفته است که در روزهاي اخير در گفت وگوهاي صلح با طالبان پيشرفت بسيار مهمي به دست آمده است. اما آقاي پمپئو اين گفت وگوها را پيچيده خوانده افزود که دو طرف هنوز به توافق نرسيده اند. وزير خارجۀ آمريکا گفته که رئيس جمهور آمريکا با گفت وگوهاي بيشتر ميان دو طرف موافقت کرده است. آقاي پمپئو گفته که «اميدواريم بتوانيم به نقطه يي برسيم که خشونت ها به گونۀ قابل توجهي کاهش يابد، نه تنها روي کاغذ.» وزير خارجۀ آمريکا همچنان افزود که اگر خشونت ها به گونۀ قابل توجهي کاهش يابد و حفظ شود آنگاه امکان دارد بحث هاي جدي آغاز شوند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





