google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
عبدالله: صلح افغانستان منحصر به یک نفر نیست، مردم حق دارند در این پروسه اشترک کنند
رییس اجراییه افغانستان می گوید که صلح کار یک شخص و یک وزارت خانه نیست و همه مردم حق دارند، تا در این روند اشتراک داشته باشند. این پروسه منحصر به یک فرد و دیدگاه یک فرد نیست. داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز (دوشنبه ۳۰ جدی) در نشست شورای وزیران صحبت می کرد، بیان داشت: صلح منحصر به یک نفر و یک فرد نیست، به نظرات یک فرد هم نیست، خواست جمعی مردم افغانستان است. رییس اجرایی حکومت گفت که برای انجام مذاکرات صلح با طالبان، باید یک تیم جامع تشکیل شود تا نمایندگان همه مردم را در بر بگیرد. آقای عبدالله افزود: مردم افغانستان حق دارند در مورد صلح موضع گیری، بحث و گفتگو داشته و در گفتگوها شرکت کنند. تیم مذاکره کننده باید جامع باشد به شمول حکومت؛ اما به هیچ صورت یک وزارت نمی تواند کار صلح را در یک کشور به پیش ببرد. وی تاکید کرد که بحث روی صلح و موقف گیری در این خصوص حق مردم افغانستان است. این اظهارات آقای عبدالله زمانی صورت گرفت که رئیس جمهور غنی از تأسیس وزارت در امور صلح در جون امسال خبر داد و عبدالسلام رحیمی، رئیس دفتر خود را در این وزارتخانه منصوب کرد. ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده بود که از آن زمان، همه امور صلح توسط این وزارتخانه اداره می شود، اما اکنون عبدالله می گوید که یک وزارتخانه نمی تواند کار صلح را انجام دهد. در این نشست داکتر عبدالله از شخص خاصی نام نبرد، اما بیان داشت که در روزهای اخیر اظهاراتی ناسنجیده صورت گرفته که تمامی موضوعات صلح در محور یک وزارت صورت بگیرد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





