google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
اعتراض باشندهگان مزارشریف نسبت به افزایش دزدیهای مسلحانه
باشنده گان شهر مزارشریف ولایت بلخ، امروز (یک شنبه، ۲۲جدی) در اعتراض به آنچه که افزایش دزدی های مسلحانه در این شهر می گویند، در ساختمان شورای ولایتی بلخ گرد آمدند. آنان می گویند که دزدان تفنگ دار آرامش و امنیت مردم را به هم زده اند. عبدالواسع بهرامی که در کارتۀ خراسان ناحیۀ هفتم شهر مزارشریف دکان خوراک فروشی دارد، می گوید سه نفر دزد تفنگ دار ساعت دو پس از چاشت به دکان او آمدند و پنجاه هزار افغانی پول و مقداری از اموال او را دزدیدند. عبدالواسع، از نیروهای امنیتی انتقاد می کند که چه گونه نمی توانند از پس دزدان در روز روشن برآیند: «دزدان مسلح آمدند، تهدید کردند و پول نقد که در دخل دکان بود جمع کردند. کارت های مبایل را بردند. مرا تهدید کردند که اگر صدای خودرا کشدید ما دوباره سراغت را می گیریم.» ذکریا، باشندۀ دیگر مزار نیز افزود: «روزانه در کار و غریبی می رویم اما شب که به طرف خانه می آیم، رهزنان در داخل کوچه می ایستند و تمام دار و ندار تان را می گیرند.» این معترضان می گویند که در دو ماه پسین گواه چندین رویداد دزدی و حتا قتل در مزارشریف استند. در همین حال، پولیس بلخ می گوید که در یک ماه پسین ۴۳ تن را در پیوند به جرم های جنایی و دزدی های مسلحانه بازداشت کرده اند. سمونوال محمداجمل فائز، فرماندۀ پولیس بلخ بیان داشت: «در طی ماه جاری ما تقریبأ ۶۲ قضیه را که رخ داده اند، عاملان شان را دستگیری کردیم.» هرچند پولیس بلخ تعهد می کند که برای تأمین امنیت مردم و جلوگیری از دزدی های مسلحانه گشت زنی های شان را بیشتر می سازند، اما باشنده گان مزارشریف می گویند که افزایش جرم های جنایی در این شهر به یک معضل کلان اجتماعی مبدل شده است.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





